تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق توسط نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت تولید برق در این نیروگاه خبر داد.

 محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  با اعلام این خبر گفت: نیروگاه‌های حرارتی بدلیل پایداری مستمر و فعالیت شبانه روزی بیشترین سهم را در تولید انرژی برق کشور ایفا می‌کنند که همین موضوع بر اهمیت جایگاه این نوع نیروگاه‌ها در صنعت برق تاکید دارد.

او می‌گوید: نیروگاه رامین اهواز نیز با وجود قدمت بالای واحد‌های خود و چالش‌های مختلف فنی و نقدینگی توانست با تولید ۷ میلیون و۷۸۴ هزار و ۹۶ مگاوات انرژی ناخالص برق نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا کند.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به فعالیت ۴۳ ساله این نیروگاه در صنعت برق کشور گفت: افت کیفی و کمی بی سابقه آب رودخانه کارون و آثار زیانبار این چالش، عدم برخورداری نیروگاه از سیستم تصفیه آب متناسب با این آب، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، استهلاک بالای واحد‌های تولید برق و فرسودگی تجهیزات و قطعات مهمترین چالش‌های این نیروگاه است که با وجود مشکلات مختلف و با تکیه بر همت، دانش و تجربه ارزشمند همکاران خود توانستیم به این میزان تولید دست یابیم.

آقای حافظی ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان این مجموعه، اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵، تعمیرات استارت بویلر، لایروبی و تعمیرات برج‌های خنک کن و اجرای تعمیرات میان دوره‌ای سایر واحد‌های نیروگاه را از مهمترین پروژه‌های سال گذشته دانست و ادامه داد: همزمان با کاهش دمای هوا در فصول پاییز و زمستان سعی کردیم با اجرای این پروژه‌های تعمیراتی و رفع محدودیت‌های تولید سطح آمادگی خود را جهت تولید پایدار و تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان و پیک برق ۱۴۰۲ بهبود بخشیم.

او اظهار امیدواری کرد در سال جدید بتوانیم با تامین نقدینگی لازم، اجرای سیستم تصفیه آب RO، تامین قطعات و تجهیزات لازم و اجرای پروژه‌های بهینه سازی و بازسازی واحد‌ها، سطح تولید این انرژی حیاتی را در نیروگاه رامین ارتقا دهیم.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور می‌باشد و نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.