ورود بیش‌از یک میلیون مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: استان امسال میزبان یک میلیون و ۴۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کرده اند.

علیرضا جلالزایی با اشاره به اینکه در مبادی شهر‌ها راهنمایان گردشگری حضور فعالی دارند تا مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی کنند، اظهارداشت: طبق آمار‌ها از ۲۰ اسفندماه تا سوم فروردین ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کردند.
وی افزود: از میان محوطه‌های گردشگری و باستانی شهرستان چابهار و سواحل مکران و پس از آن منطقه سیستان «چاه نیمه‌ها» پذیرای بیشترین گردشگر نوروزی بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون آیین استقبال از مسافران نوروزی در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای استقبال از مسافران نوروزی با برپایی سیاه‌چادر‌ها طبخ غذا‌های محلی در دستور کار قرار گرفت تا ورود گردشگران نوروزی با غذا‌ها محلی عجین شود.

جلالزایی تصریح کرد: همچنین در مکان‌های استقبال از مسافران نوروزی آئین‌های سنتی، فرهنگ و رسوم و موسیقی محلی به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تعداد ۴۹ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر به حوزه شمال استان وارد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه ایام نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
ایوب کرد، بیان کرد: تعداد کل تردد از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار