حوضخانه رستم‌بیگ مهاباد مرمت شد

شهردار مهاباد گفت: اثر تاریخی حوضخانه رستم بیگ به عنوان یکی از آثار فاخر این شهرستان با ۸ میلیارد ریال مرمت و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

بابک رستم پور شهردار مهاباد گفت: مرمت و فضاسازی حوضخانه رستم‌بیگ با هدف تبدیل شدن به مکانی برای بازدید عمومی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مرمت حوضخانه شامل ایجاد راه دسترسی مناسب به محوطه حوضخانه، تلفیق مناسب معماری و خوانش با معماری مسجد رستم‌بیگ، کف سازی، جداره‌سازی، بند کشی و مرمت حوضخانه بود.

شهردار مهاباد گفت: مرمت حوضخانه رستم‌بیگ از مهرماه سال گذشته آغاز شد، اما به علت پایان یافتن فصل کاری وقفه‌ای کوتاه در مرمت ایجاد شد، ولی در مجموع در بازه زمانی سه ماه به صورت کامل مرمت و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

رستم پور با بیان اینکه توسعه سرای هیمن و تملک منازل مفاخر شهرستان نیز در دستور کار مجموعه شورای شهر و شهرداری قرار دارد، اضافه کرد: مرمت بنا‌ها در اولویت است و به همین منظور، مجموعه شورای شهر و شهرداری با اداره میراث فرهنگی هماهنگی لازم را برای صدور مجوز و معرفی مرمت‌کار‌های متخصص انجام داد.

حوضخانه رستم بیگ مربوط به دوره قاجار است که در خیابان صلاح الدین شرقی، کوچه قاضی زاده واقع شده و در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۳۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.