مجتمع‌های دامپروری گلخانه‌ای در بروجن عملیاتی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اعتباراتی که پیش‌بینی شده همه مجتمع‌های دامپروری گلخانه‌ای شهرستان بروجن در سال ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود.

حسین برزگر با اشاره به پیگیری طرح‌های بخش کشاورزی در بروجن، اظهار داشت: وضعیت منابع آب این شهرستان متمرکز بر سه موضوع است.

وی افزود: ابتدا بحث توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌ها است که می‌توان با آب و زمین کمتر اشتغال و تولید بیشتری ایجاد کرد، در مجموع هفت مجتمع شامل چهار مجتمع دامپروری و سه مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان در حال پیگیری است.

برزگر اضافه کرد: یکی از مجتمع‌های گلخانه‌ای به مساحت ۱۸ هکتار در شهرستان بروجن آماده بهره‌برداری است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: چهار واحد دامپروری در شهر‌های سفیددشت، فرادنبه، نقنه و گندمان واقع شده‌اند.

برزگر خاطرنشان کرد: موضوع دوم پیگیری زیرساخت‌های بخش کشاورزی در بروجن است، یکی از مسائل و مشکلات این شهرستان وضعیت منابع آبی ناپایدار و دشت‌های ممنوعه بحرانی آن است.

وی اظهار داشت: تأمین و انتقال آب پروژه دوراهان به مساحت ۴۰۰ هکتار یکی از طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب در اراضی شیبدار استان است که پیش‌بینی می‌شود با اعتبارات مطلوب که به این طرح اختصاص داده شده است جهش قابل توجهی در اجرای آن شاهد باشیم.

برزگر موضوع سوم در خصوص شهرستان بروجن را لایروبی و مرمت قنوات و توسعه اجرای کانال‌ها عنوان کرد و گفت: قنات‌هایی از شهر فرادنبه، گندمان، بروجن و… برای انجام لایروبی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: به‌جز موارد زیرساختی در بروجن، سردخانه‌ها و صنایع جانبی در این شهرستان مطرح است، سه سردخانه در حال احداث است و مسائل مربوط به اعتبارات این سه سردخانه پیگیری می‌شود.

برزگر ادامه داد: از اعتبارات بخش کشاورزی بیش از ۴۲ میلیارد تومان منابع تملکی و نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان منابع تسهیلاتی تخصیص پیدا کرده است که با پیش‌بینی‌هایی که شده است بتوانیم همه مجتمع‌های دامپروری گلخانه‌ای شهرستان بروجن در سال ۱۴۰۲ را عملیاتی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.