دفاعیات سرمربی آرژانتینی پس از تساوی با تاجیکستان

رودولفو آروابارنا، سرمربی تیم ملی امارات، با وجود تساوی برابر تاجیکستان، به دفاع از عملکرد بازیکنان جوان این تیم پرداخت.

تیم ملی امارات در اولین قدم از برنامه آماده‌سازی خود برای مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، در دیداری دوستانه در ورزشگاه آل‌نهیان به مصاف تاجیکستان رفت که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

امارات در این بازی هم عملکرد ضعیف و ناامیدکننده‌ای را به نمایش گذاشت و حتی حضور عناصر جدید و جوان که انگیزه بالایی برای اثبات توانایی‌های خود برای ادامه حضور در لیست تیم ملی این کشور داشتند، سطح این تیم تغییر چندانی نداشت.

بزرگترین ضعف تیم ملی امارات در خط حمله این تیم است که در جام خلیج فارس اخیر نیز عملکرد خوبی نداشت و حتی در دیدار برابر تیم ملی تاجیکستان نیز موفق به خلق موقعیت صددرصدی نشد.


با این حال، رودولفو آروابارنا، سرمربی تیم ملی امارات، پس از تساوی در دیدار دوستانه امروز گفت: به طور کلی از عملکرد بازیکنان و چهره‌های جوان راضی بودم و ما در نیمه دوم بهتر از حریف عمل کردیم. بدون شک من هم می‌خواهم در همه مسابقات، حتی در بازی‌های دوستانه، پیروز شویم، اما در مقابل دروازه حریف تمرکز نداشتیم.

وی افزود: این مسابقه شاهد حضور چند چهره جوان و جدید بود که برای اولین بار در تیم ملی بازی می‌کردند. من با این بازیکنان زندگی می‌کنم و دیده‌ام که آن‌ها شخصیت و تمایل زیادی برای ارائه عملکردی خوب دارند. عدم حضور تعداد زیادی از عناصر اصلی تیم در اردوی فعلی، آسیب‌های وارده به آنهاست و هدف اصلی این اردو و دو بازی دوستانه مقابل تاجیکستان و تایلند، کشف بازیکنان جدید برای تکیه بر آن‌ها در دوره‌های بعدی است.

او درباره ضعف امارات در گلزنی توضیح داد: اگر موقعیت گلزنی روی دروازه حریف ایجاد نمی‌کردیم بیشتر نگران می‌شدم. با دادن فرصت به تعدادی از بازیکنان جوان در خط حمله، باید صبور باشیم و وقتی به دروازه حریف نزدیک می‌شویم، با آرامش برخورد کنیم.

وی افزود: باید در نظر بگیریم که به پایان فصل فوتبال نزدیک می‌شویم و یک حالت خستگی و فرسودگی در بازیکنان وجود دارد. شاید آن‌ها فقط انرژی کافی برای پایان مسابقات باقی مانده در لیگ را داشته باشند و به همین دلیل ما باید به خوبی از این موضوع آگاه باشیم.

آروآبارینا در پایان تاکید کرد: شاید بازیکنانی که به دلیل مصدومیت در این اردو حضور ندارند، تجربه و شناخت بیشتری از روش بازی و تمرینات من داشته باشند، اما این بهانه‌ای نیست و این نشان می‌دهد که او با مربیان. ما با بازیکنان در تماس هستیم و در جریان شرایط آن‌ها قرار می‌گیریم. من ۷ سال در امارات بوده‌ام و شناخت کافی از بازیکنان اماراتی و فوتبال این کشور دارم. فکر می‌کنم مسیر خوبی را طی می‌کنیم و باید به کارمان ادامه دهیم. از روحیه بازیکنان جوان بسیار راضی و خوشحالم و قطعا در مرحله بعد روی آن‌ها حساب می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار