پیشرفت ۸۰ درصدی لایروبی خلیج گرگان در کانال آشور

استاندار گلستان گفت: پیشرفت لایروبی خلیج گرگان در کانال آشور به‌ عنوان یکی از سه کانال اصلی ارتباط با دریای خزر به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

علی محمد زنگانه عصر امروز یکشنبه ۶ فروردین در بازدید از خلیج گرگان، جزیره آشوراده و اسکله بندرترکمن گفت: با تداوم روند اجرای این طرح خرداد ماه امسال کار لایروبی کانال اصلی ارتباط خلیج گرگان به دریای خزر به پایان برسد.

استاندار گلستان همچنین به انجام لایروبی اسکله بندرترکمن به سمت جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: این پروژه با عمق منطقی انجام شده که تکمیل آن سبب رونق گردشگری در منطقه خواهد شد.

زنگانه افزود: مقدمات اولیه کار اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در سطح ۲۲ هکتار در دست انجام است.

او افزود: با اجرای سایر بخش‌های مرتبط با علاج بخشی خلیج گرگان از جمله لایروبی کانال‌های خزینی و چپاقلی، پمپاژ آب به خلیج گرگان و تامین حقابه خلیج گرگان از آب مازاد مازندران، آرزوی ساکنان گلستان در احیای این پهنه آبی برآورده خواهد شد.

عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با اشاره به اهمیت لایروبی خلیج گرگان گفت: دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه اصرار فراوانی داشته و با همین نگاه، اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

همزمان با آغاز سفر‌های نوروزی تا کنون بیش از هفتصد هزار مسافر از جاذبه‌های تفریحی بندرترکمن بازدید کردند.

منبع:صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.