مردم کرونا را با سرماخوردگی اشتباه نگیرند/ پرهیز از خوددرمانی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: این روزها علائم ابتلا به کرونا شبیه به سرما خوردگی است.

علی باقری گفت: افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی در نقشه کشور خبر از افزایش ابتلا به ویروس کرونا می‌دهد.

او افزود: در حال حاضر کووید از زیرگروه اُمیکرون در کشور شیوع پیدا کرده و علائم آن شبیه به سرماخوردگی با سرفه، گلو درد، بی حالی، آبریزش و تب همراه است.

باقری ادامه داد: اکثر افرادی که به سرماخوردگی مبتلا شده اند درواقع به کووید مبتلا هستند و به دلیل خفیف بودن علائم آن را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند.

او افزود: این بیماری در افرادی که واکسن دریافت کرده اند و یا اینکه سیستم ایمنی قوی تری دارند به صورت خفیف ظاهر می‌شود، اما درافرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا سیستم ایمنی ضعیف تری دارند با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد و حتی منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان می‌شود.

باقری ادامه داد: تزریق دز یادآور کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات از جمله توصیه‌های کادر درمان برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

او افزود: افرادی که به نوع خفیف کرونا مبتلا هستند با تصور اینکه امکان انتقال به سایر افراد وجود ندارد در تجمع‌ها حضور پیدا نکنند چراکه ممکن است این بیماری را به فردی با سیستم ایمنی ضعیف‌تر منتقل کنند.

باقری می‌گوید: از مردم می‌خواهیم از خوددرمانی خودداری کنند و حتما با مشاهده علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

برچسب ها: سرماخوردگی ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
الان موج 9 هستیم یا 8؟!!!!