سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ثبت ۸.۳ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بوده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود یک سامانه بارشی به منطقه، بارش باران اواخر روز گذشته در جنوب آذربایجان‌غربی آغاز و در این مدت بیشترین بارش استان در سردشت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش‌ها در اشنویه ۵.۹ میلی‌متر، تکاب ۴.۱ میلی متر، شاهین‌دژ ۳.۷ میلی متر، مهاباد ۲.۵ میلی‌متر، میاندوآب ۲.۴ میلی‌متر و بوکان ۱.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه به فعالیت خود به صورت افزایش ابر، بارش باران رگباری و وزش باد ادامه می‌دهد و با خروج آن از روز چهارشنبه دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد در جنوب آذربایجان‌غربی کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: این سامانه طی این مدت فعالیت خود را به صورت بارش باران بهاری توام با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات ادامه می‌دهد و در برخی نقاط هم به صورت نقطه‌ای امکان بارش تگرگ وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته اشنویه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.