تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری بر عملیاتی شدن شعار سال

استاندار چهارمحال و بختیاری بر لزوم تلاش دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان برای عملیاتی شدن شعار سال و دوری از تشریفات برای آن تاکید کرد.

غلامعلی حیدری امروز در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با تبریک سال جدید اظهار داشت: هر سال رهبر معظم انقلاب اسلامی، متناسب با شرایط روز و متقضیات زمان شعاری انتخاب می‌کنند که شعار امسال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» نیز نشانه هوشمندی و تدبیر ایشان است و اجرایی کردن آن  موجب ترقی و آبادانی کشور می‌شود.

اختصاص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، سند توسعه و پیشرفت استان، فراهم شدن زمینه توسعه گلخانه‌ها، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی نوین، طرح جامع آب استان، جهاد آبرسانی به روستاها، اعلام آمادگی بنیاد‌ها و هلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله خبر‌هایی بود که استاندار در این نشست آن‌ها را بیان، بازگو و یا یادآوری کرد.

وی با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در سال ۱۴۰۱ گفت: این میزان به اندازه ۶ سال اعتبار سال‌های گذشته است که با جذب آن طرح‌های بسیاری بهره‌برداری و رونق چشمگیری در استان شکل می‌گیرد.

حیدری ادامه داد: پارسال برای کشور و استان با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود که به یاری خدا و با اتحاد، همدلی، رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت مردمی سیزدهم از تهدید‌ها گذر کردیم و جنگ رسانه‌ای که دشمن علیه کشور به راه انداخته بود، با شکست روبرو شد.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه حضور همیشه در صحنه مردم را از مهمترین دلایل پیشبرد بهتر امور استان و کشور در سال گذشته دانست و افزود: دشمن تلاش کرد تا با راه‌اندازی اغتشاشات، بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند، اما مردم غیور و مومن استان و کشور با حضور حماسی خود در ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردند که وفادار به آرمان‌های انقلاب هستند و نقشه دشمن را خنثی کردند.

حیدری تصریح کرد: پارسال اگر چه موضوعاتی نظیر کم‌آبی، سیل و بارش برف می‌توانست به بحران بزرگی در استان تبدیل شود، اما با انسجام، همدلی و کار جهادی این موضوعات مدیریت شد و در کنار آن با سفر رییس‌جمهور به استان و اختصاص اعتبار قابل توجه به بخش‌های مختلف زمینه رشد و توسعه بیش از پیش استان فراهم شد.

تدوین سند توسعه و پیشرفت استان

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پارسال سند توسعه و پیشرفت استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسید و اکنون به عنوان سند و چراغ راه استان در بخش‌های مختلف تبدیل شده است.

حیدری استفاده از ظرفیت بنیاد‌ها و هلدینگ‌های ملی را از دیگر برنامه‌های استان در سال گذشته برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان، صندوق بازنشستگی و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بخشی از این فعالیت‌ها بوده است و این برنامه در سال جدید نیز به جد پیگیری می‌شود به‌طوری‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه هزار میلیارد اعتبار در استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گفته وی، در بخش صنعت، ایجاد چندین شهرک از جمله نخستین شهرک صنعتی بخش خصوصی استان آغاز شد و تعدادی از واحد‌های تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال جدید برای مهار تورم نیاز به رشد تولید از نوع دانش‌بنیان داریم چراکه تولید دانش‌بنیان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

هدف‌گذاری ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری، ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه را برای سال جدید هدفگذاری بخش کشاورزی استان اعلام کرد و گفت: در حالی‌که پیش از دولت سیزدهم تنها ۳۰ هکتار گلخانه در استان وجود داشت، اما در حال حاضر مراحل اجرایی کردن ۳۵۰ هکتار گلخانه در حال انجام است.

وی اجرای طرح الگوی کشت، توسعه مجتمع‌های دامپروری، مکانیزه کردن باغات و حل اختلافات اراضی را از دیگر برنامه‌های مهم استان در بخش کشاورزی برای رشد تولید و تحقق شعار سال عنوان کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: توسعه صادرات و الزام واحد‌های صنعتی به صادرات محصولات خود از گمرک استان، توسعه صنایع، تقویت گردشگری روستایی و بوم‌گردی و استفاده از بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال است.

تحقق ۷۰ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور

حیدری همچنین از تحقق ۷۰ درصدی اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: این موضوع در پیشبرد برنامه‌ها و اجرای طرح‌های مهم و پیشران بسیار موثر بوده است.

حیدری بر ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت از سوی مدیران استان تاکید کرد و گفت: باید با اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده خدمات نظام و دولت در جامعه امیدآفرینی کرد.

تدوین طرح جامع آب

وی تهیه طرح جامع آب را از دیگر برنامه‌های خوب استان در سال گذشته برشمرد و گفت: در این سند سهمیه همه بخش‌ها به‌طور دقیق مشخص و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تامین آب پایدار را از وعده‌های محقق شده دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر طرحی که آب نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند پس از سال‌ها به‌طور آزمایشی وارد مدار شده است و با طرح جهاد آبرسانی و اجرای سد‌های باباحیدر، بیدکان، گهرو و آقبلاغ گام مهمی در راستای تامین آب پایدار استان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.