سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۲ از توسعه گردشگری دریایی کشور حمایت می‌کند/راه اندازی تاکسی دریایی در سال جدید

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌ها و تداوم گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.

مجید علی‌نازی در نشست بررسی فعالیت‌های نوروزی کمیته گردشگری دریایی ستاد خدمات سفر‌های نورورزی ۱۴۰۲ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از سفر‌های دریایی استان خوزستان، ایجاد زیرساخت‌های دائمی در این حوزه ضروری است.

او با بیان اینکه خوزستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل دارد، ادامه داد: بکارگیری کشتی‌های تفریحی در ایام مختلف سال می‌تواند در کاربردی بودن مزیت‌های گردشگری دریایی استان کمک قابل‌توجهی کند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی  با تأکید بر اینکه ایمنی در زمینه سفر‌های دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به استفاده بیش از چندین هزار نفری مسافران نوروزی از خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع ایمنی به خوبی مدیریت شده است.

آقای علی نازی ادامه داد: تاکنون با گذشت یک هفته از نوروز ۱۴۰۲ در هیچ کدام از مجموعه‌های بندری کشور بخصوص در استان خوزستان حادثه‌ای برای هموطنان رخ نداده است.

او  مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت گردشگری آبی در محدوده شهر‌ها را خارج از وظایف قانونی این سازمان عنوان کرد و گفت: با این وجود برابر با مسئولیت‌های اجتماعی که این سازمان برای خود درنظر گرفته، حمایت از کسب و کار‌ها با محوریت گردشگری را در دستور کار داریم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از این نشست به طراحی شناور‌های جدید در ناوگان حمل و نقل مسافری اشاره کرد و افزود: در سال جدید از این شناور‌ها رونمایی خواهد شد تا تردد‌های آبی در حوزه مسافری تسهیل و رونق بیشتری داشته باشد.

آقای علی نازی ادامه داد: در سال جدید نیز در حوزه مسافری، تاکسی‌دریایی راه‌اندازی خواهد شد تا مسافران بتوانند در مقاصد مشخص نسبت به تردد‌های آبی طی زمان‌های دلخواه اقدام کنند.

 مجید علی نازی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از فعالیت‌های گردشگری دریایی در بنادر خوزستان، از فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید و از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی در این گردشگاه‌های دریایی این بندر و بنادر تابعه مطلع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.