رویداد ۲۰۲۳ حاصل مجموعه متنوعی از جاذبه‌های اردبیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: هویت تاریخی و جاذبه‌های متنوع اردبیل دلیلی برای انتخاب استان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ است.

حسن محمدی ادیب گفت: مجموعه متنوعی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و انسان ساخت موجود در اردبیل دلیلی بر انتخاب استان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جاذبه‌های کم نظیری در استان اردبیل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مجموعه جهانی شیخ صفی به عنوان اثر ثبت جهانی، دو پایگاه ملی، بیش از ۱۱۰۰ اثر ثبت شده، ۴۰ مجموعه آبدرمانی، پل‌های معلق، طبیعت سحرانگیز و سایر جاذبه‌ها اشاره کرد.

محمدی ادیب با اشاره به اقدامات انجام شده تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های قبلی و جلساتی که در وزارت خارجه، دبیرخانه اکو و وزارت میراث‌فرهنگی انجام شده است آمادگی خوبی در استان اتفاق افتاده و بعد از ماه مبارک رمضان در قالب اجرای برنامه افتتاحیه و جشنواره کوچ عشایر میزبان سفرای کشور‌های عضو اکو هستیم.

او ادامه داد: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یکی از برنامه‌های مهم ما برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و هم اکنون در این راستا ۹۱ پروژه سرمایه‌گذاری در سطح استان در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان سال ۴۰ پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار