ورود موفقیت آمیز مازندران به بازار چین

بازار صادراتی چین حساسیت‌های زیادی دارد اما مازندران از این ورودی سخت با موفقیت عبور کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران امروز در اولین جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه تحولات مهمی برای توسعه ایران و مازندران پارسال رقم خورد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم تصمیم گرفت سیاست خارجی خود را تغییر دهد و تکیه بر منابع نفتی و کشور‌های غربی که در سال‌های اخیر وجود داشت، حذف شد.

او افزود: برای دشمنان قابل باور نبود که این سیاست دولت به موفقیت برسد ولی اکنون کشور به جایگاهی رسیده که با تکیه بر دانش بنیان، فناوری صادر می‌کند

حسینی پور افزود: بعد از جلوگیری از نفوذ کشور‌های غربی در بازار نفت ایران، دولت سیزدهم با حفظ استقلال جمهوری اسلامی تعامل با کشور‌های همسایه را در دستور کار خود قرار داد.

استاندار مازندران بزرگترین راهبرد دولت سیزدهم را تکیه بر توان داخلی و توسعه روابط منطقه‌ای دانست و گفت: ایران بعد از سال‌ها عضو سازمان همکاری شانگ‌های شد که دستاورد ممتازی برای کشور است.

او افزود: افزایش تعامل با چین به عنوان دومین اقتصاد جهان، در دستور کار قرار گرفت و بازار چین نه تنها برای ایران اسلامی بلکه برای مازندران نیز باز شد و اولین محموله مرکبات مازندران به این کشور صادر گردید.

حسینی پور با بیان اینکه صادرات به چین برای سال آینده نیز تداوم می‌یابد، ادامه داد: مازندران از ورودی سخت به بازار صادراتی چین که حساسیت‌های زیادی دارد با موفقیت عبور کرد و از ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را خواهیم برد.

استاندار مازندران گفت: رشد اقتصادی سه درصدی مازندران بعد از ۱۰ سال اتفاق افتاد که این مهم با تلاش‌های مدیران و با محوریت هماهنگی‌ها و هدایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان رقم خورد.

امید افزایی در کشور با خدمت رسانی جهادی
آیت لله محمدی لایینی نماینده، ولی فقیه در مازندران نیز با قدردانی از اقدامات ارزشمند مدیران استانی در سال گذشته، از مدیران خواست با استمرار همت جهادی، تحقق شعار سال و به حداقل رساندن مشکلات معیشتی مردم را سرلوحه کاری خود در سال جدید قرار دهند.

او با تاکید بر اینکه امید افزایی در کشور فقط با انجام عینی خدمت امکان پذیر است، تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی را یکی از راهکار‌های موثر دستگاه‌های اجرایی در امیدزایی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار