ارائه خدمات شایسته به مسافران در دور دوم سفر‌های نوروزی به اردبیل

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در دور دوم سفر‌های نوروری نیز خدمات لازم و شایسته را به مسافران ارائه دهند.

کمال الدین میرجعفریان افزود: از آنجاییکه استان اردبیل مقصد مهم گردشگران و مسافران از جای جای کشور است و موج دوم سفر‌ها نیز آغاز شده، در جهت کاهش حوادث و همچنین آرامش خاطر میهمانان باید حضور نیرو‌های راهداری و پلیس راه در تمامی محور‌های اصلی، فرعی و مناطق گردشگری بصورت رندمی مستمر و فعال باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای هماهنگی ترافیک استان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها و جلوگیری از مخاطرات پیش روی باید تمامی محور‌های گردشگری با نظارت کامل راهداری ایمن سازی شود تصریح کرد:راهداری باید از نظر تجهیزات ایمنی نظارت کامل داشته باشد تا اگر هزینه‌ای برروی این راه‌ها صرف می‌شود درست، بجا و توسط دستگاه متخصص اجرا شود.

میرجعفریان بر ایمن سازی محور کشت و صنعت مغان، مسیر گردشگری سردابه و آلوارس و همچنین سه راهی سربند تاکید کرد و افزود: باید تا قبل از شروع سفر‌های تابستان و ۱ ماهه آینده طرح ایمن سازی این محور‌ها تعیین تکلیف و توسط دستگاه مربوطه عملیات اجرایی و ایمنی آن طبق استاندارد‌ها آغاز شود.

او در بحث وقوع تصادفات نیز درکنار انجام اقدامات پیشگیرانه ازسوی دستگاه‌های خدمات رسان، عدم رعایت مقررات ایمنی از سوی راننده و پایین بودن کیفیت خودرو‌ها را مهم دانست و ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی در بحث سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین عدم هوشیاری راننده اقدامات ایمنی و فرهنگی لازم را انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه در نوروز امسال اکثر تصادفات رخ داده در استان محلی است اظهار کرد: مسئولان راهداری و پلیس راه در کنار اقدامات انجام شده قبل از سفر هم اکنون نیز جهت آگاهی دهی به خانواده‌ها و رانندگان با حضور در برنامه‌های صداوسیما پیام‌های ایمنی و هشداری لازم را جهت رعایت رانندگان به نکات ایمنی اعم از سبقت و سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از تلفن همراه و استراحت کافی برای هوشیاری راننده در حین رانندگی را اطلاع رسانی و آموزش دهند.

میرجعفریان از مرکز مدیریت راه‌های استان خواست تمامی دوربین‌ها را روی برنامه سرعت متوسط تنظیم کرده و پیامک تخلفات نیز در لحظه برای راننده ارسال شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.