تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

دولت کانادا چندین فرد و نهاد ایرانی را به بهانه پهپادها و برخورد با شورش‌های خیابانی در ایران تحریم کرد.

دولت کانادا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ نهاد و ۸ فرد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر و برخورد با شورش‌های خیابانی و تولید پهپاد و موشک تحت تحریم قرار داده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه کانادا در بیانیه خود نوشت: «آخرین دور تحریم‌های کانادا علیه ایران که دهمین دوره از ماه اکتبر تاکنون است، افرادی از جمله مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های انتظامی را به ادعای "نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر" در تهران و شمال غرب ایران هدف قرار می‌دهد.»


بیشتر بخوانید:


این وزارتخانه همچنین گفت که تحریم‌ها مقامات ارشد ایرانی که در تولید هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک شرکت دارند، را هم هدف قرار می‌دهد.

«ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا، هم در بیانیه‎ای مدعی شد: «ما از رژیم ایران می‌خواهیم که ظلم وحشیانه بر مردم ایران را متوقف کند و با حُسن نیت به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی کند.»

روند تحریم‌های غربی علیه ایران در حالی ادامه دارد که هفته گذشته «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان آن‌که واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تشدید تحریم‌های خود علیه تهران است، گفت که تحریم‌ها منجر به تغییر رفتار یا سیاستی در تهران نشده است. پیش از این نیز بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ای شکست سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران و سایر کشور‌ها را تأیید کرده‌اند.

به عقیده کارشناسان گرچه سیاست تحریمی آمریکا و غرب موجب مشکلات اقتصادی در کشور‌ها شده، ولی اهداف غرب نیز عملی نشده و از دستیابی به اهدافش باز مانده و شکست خورده است.

این در حالی است که پیش‌تر «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در یک سخنرانی درباره سرکوب اعتراضات کامیون داران در ابتدای سال میلادی در این کشور گفت: «من کاملا مطمئن و آسوده خاطر هستم که کارم در موافقت با به کارگیری قانون وضعیت اضطراری در اوایل سال جاری میلادی برای مقابله با اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی درست بود. مساله این نبود که معترضان بخواهند صدایشان شنیده شود. مسأله این بود که آن‌ها می‌خواستند از آن‌ها تبعیت شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
قدیم نوشابه ی کانادا درای وارد می کر دیم
الآن نوشابه ی زمزم ایرانی عشق است که صادر می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
باسلام ماهم بایدرژیم فاسدکاناداروتحریم کنیم هم ارتش وپلیس ای رژیموتحریم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
بره گم شه کاتادا مامن دزدهای ایرانی
خیلی دل و جرات داره بره ب فرانسه امر ونهی کن برای سرکوب جلیقه زردها و معترضان خیابانی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
اعتراضات ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
جاستی نی یجوری باید دل ارباباش رو دست بیاره چی بهتر از دم‌تکون دادن راست میگه تحریم دارو رو بر داره یا خاوری دزد رو تحویل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
چقدراین کاناداوآمریکااحمق هستنددیگه چیزی موندکه تحریم نکرده باشند دیگه چه غلطی میکنیدوبعدازاون به شماره ربطی داره ای نفهم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
از قافله عقب نمانی کان دا
آخرین اخبار