تجهیزات امدادی گلستان نیازمند به روزرسانی است

استاندار گلستان در جلسه ویدیو کنفرانسی با رئیس جمعیت هلال احمر بر به روزرسانی تجهیزات امدادی استان تاکید کرد.

جلسه ویدئو کنفرانسی رئیس جمعیت هلال احمر با مدیران عامل استان‌ها امروز دوشنبه ۷ فروردین در خصوص روند اجرای طرح خدمات نوروزی ۱۴۰۲ و با حضور استاندار گلستان در مرکز EOC استان برگزار شد.

زنگانه استاندار گلستان در این جلسه از اهتمام جمعیت هلال احمر به حل بحران تغییرات اقلیمی قدردانی کرد وگفت: تا به امروز اقدامات ارزشمندی برای برون رفت از بحران خشکی خلیج گرگان انجام شده است و در ادامه برای سهولت و سرعت روند احیا به همراهی بیش از پیش هلال احمر نیازمندیم.

استاندار گلستان برضرورت بازنگری تجهیزات امدادی، به روزرسانی و ارتقای آن‌ها تاکید کرد و گفت: بر این امر واقفید که گلستان جزو استان‌های پرحادثه است و تجهیزات و خودرو‌های امدادی در طول سال به ویژه در حوادث ترافیکی و کوهستان فرسوده خواهد شد.

زنگانه افزود: برخی از شعب فاقد آمبولانس پشتیبان و برخی پایگاه‌ها آمبولانس‌های فرسوده‌ای دارند، همچنین تامین چند دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه خودروی ارتباطات، سوله انبار امدادی برای تعدادی شعب فاقد سوله، تامین تجهیزات انفرادی نجاتگران، خرید تجهیزات تخصصی نجات در آوار و تجهیزات فنی کوهستان نیاز مبرم استان است.

زنگانه افزود: به روزرسانی برخی تجهیزات قابل تعمیر نیازمند هزینه‌های هنگفتی است که از توان اعتبارات استانی خارج است.

او گفت: وجود جنگل‌های سخت عبور و صعب العبور استان را با عملیات‌های کوهستان متعددی روبرو کرده و وجود تیم پهبادی کمک زیادی به سهولت امدادرسانی خواهد کرد و راه اندازی آن نیازمند اعتبار بالایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.