حدود ۷۲ هزار گردشگر نوروزی خارجی وارد خراسان رضوی شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ششم فروردین ماه جاری حدود ۷۲ هزار گردشگر نوروزی خارجی به این استان سفر کردند و وارد مشهد شدند.

یوسف بیدخوری گفت: بیشترین میزان گردشگران خارجی را اتباع عراقی با حدود ۱۴ هزار نفر و بعد از آن اتباع افغان با حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۲ هزار گردشگر خارجی دیگر نیز از سایر کشورها از جمله پاکستان به مشهد سفر کرده‌اند.

معاون گردشگری خراسان رضوی گفت: درصد گنجایش واحدهای اقامتی استان در این مدت به صورت میانگین ۵۴ درصد و در مشهد ۵۳ درصد ثبت شده است و در این مدت تعداد پنج میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۹۳ نفر - اقامت در واحدهای اقامتی میزبان مسافران نوروزی ثبت شده که پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۶ نفر از این میزان اقامت در کلانشهر مشهد به ثبت رسیده است.

بیدخوری افزود: از میان واحدهای اقامتی رسمی، هتلها با ۶۱۴ هزار و ۵۰۶ نفر - شب، خانه مسافرها با ۵۳۱ هزار و ۹۷ نفر - شب و هتل آپارتمانها با ۳۰۶ هزار و ۶۰۷ نفر - شب به ترتیب بیشترین میزان اقامت را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

طبق اعلام معاون استاندار خراسان رضوی تا پایان ششم فروردین ماه کنونی تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شدند و طبق پیش بینی انجام شده نوروز امسال این استان میزبان ۱۰ میلیون مسافر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.