گلستان یکی از چهار استان ِ هدف ِ کشور برای اجرای طرح کاهش حداکثری پرونده

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تلاش می‌شود همه پرونده‌های موجودی با ماندگاری بیش از ۶ ماه تعیین تکلیف شوند.

حیدر آسیابی امروز ۸ فروردین در نخستین نشست روسا و دادستان‌های سراسر استان در سال ۱۴۰۲ گفت: در قالب این طرح که با کمک خود استان‌های مجری طرح یعنی گلستان، آذربایجان غربی، بوشهر و البرز، تدوین و در قوه قضاییه هم تصویب شده است، با همت جهادی قضات، در روز‌های تعطیل و خارج از وقت اداری هم پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

آسیابی افزود: اولویت در این طرح، تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق و ساماندهی شعب دارای موجودی نامتعارف است.

او ادامه داد: هدف از اجرای طرح این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ پرونده معوق و مسن نداشته باشیم و همه پرونده‌ها به جز پرونده‌های معدود خاص و زمان بَر، کمتر از شش ماه تعیین تکلیف و مختومه شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از اسفند ۱۴۰۱ ساز و کار اجرای این طرح به همه حوزه‌های قضایی ابلاغ و طرح آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال از روسا و دادستان‌های استان خواست: برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به رشد تولید امسال تلاش خود را مضاعف کنند.

آسیابی افزود: پارسال درخواست‌های بیش از ۶۴۰ واحدتولیدی را پیگیری کردیم که در نتیجه آن مشکلات بیش از ۵۰ درصد آن‌ها حل شد.

او ادامه داد: همچنین سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی تعطیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی دوباره به تولید بازگشتند و ۳۹ واحد تولیدی هم که در آستانه تعطیلی بودند با ورود قضایی به فعالیت خود ادامه دادند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.