شاهکار مربی بی‌ادعا، موقتی و آزمایشی برای مقتدرترین تیم تاریخ فوتبال ساحلی آسیا

همیشه اینطور نیست که مربی خارجی بهتر از مربی ایرانی باشد و گاهی نتایجی که تیم ملی با مربی ایرانی بدان دست پیدا می‌کند، تحسین بر انگیز است.

در آخرین دوره جام ملت‌ها که به بهانه شناخت نمایندگان فوتبال ساحلی قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۱۹ پاراگوئه برگزار شد، ایران با مربیگری اوکتاویو در برابر ژاپن ۳-۲ شکست خورد و شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. ایران در همان سال در برابر عمان هم شکست خورده بود، اما در نهایت با عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد و در جدال با ژاپن هم شکست خورد تا شانس حضور در مرحله نیمه نهایی و کسب سهمیه حضور در جام جهانی را از دست دهد. آنهم با اوکتاویوی برزیلی که در فوتبال ساحلی جهان شناخته شده و ایضا پرافتخار بشمار می‌رود و بی انصافی است که اذعان نکنیم، منشا خدمات شایانی در فوتبال ساحلی ایران و بوده و موجب پیشرفت این رشته جذاب در ایران شده است.

ایران جام جهانی ۲۰۱۹ پاراگوئه را از دست داد و برای جام جهانی ۲۰۲۱ روسیه هم انتخاب نشد! به واسطه کسب نتایج ضعیف در جام ملت‌ها و عدم برگزار مسابقات به بهانه کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون برگزاری مسابقات اقدام به انتخاب نمایندگان فوتبال ساحلی آسیا در جام جهانی گرفت و با حذف ایران سه تیم ژاپن، عمان و امارات متحده عربی به جام جهانی فوتبال ساحلی آسیا راه پیدا کردند.

بعد از اینکه اوکتاویو تهران را ترک کرد، ابتدا علی نادری به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران انتخاب شد نه سرمربی! کمیته فوتبال ساحلی حکم مربی برای او صادر کرد و این بدین معنی بود که او مربی آزمایشی تیم ملی فوتبال ساحلی است و در صورت نتایج خوب می‌تواند حضورش در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داشته باشد. شاید اگر او خوب نتیجه نمی‌گرفت، دوباره کمیته فوتبال ساحلی اقدام به جذب مربی خارجی می‌گرفت که این سیاست قابل انتقاد نبود و علی نادری هم آن را پذیرفت و با جان و دل کار را آغاز کرد. دعوت از چند بازیکن باتجربه و حفظ باتجربه‌هایی، چون مسیگر که هنوز عطش درخشش در مسابقات بین المللی را داشتند موجب شد، این بار تیم بهتری ساخته و پرداخته بازی‌ها شود. نمایش‌های خوب تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره‌ای جهان در دربی که با حضور ۸ تیم مطرح برگزار شد، ایران را تا دیدار پایانی بازی‌ها برد. در نقطه پایان هم تیم علی نادری تیم ماریو اوکتاویو (برزیل) را شکست داد. همان مربی‌ای که سال‌های سال فرشته نجات تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بود.

تیم فوتبال ساحلی ایران

با قهرمانی در جام بین قاره‌ای مشخص بود، این بار از تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام ملت‌های آسیا شاهد نمایش‌های خوب و تحسین برانگیزی هم خواهیم بود. این چنین هم شد. ایران هر سه بازی گروهی را برد. آن هم با نتایج خوب و جالب توجه. امارات یکی از تیم‌هایی که در فوتبال ساحلی سرمایه گذاری زیادی کرده و با میزبانی مسابقات سعی در پیشرفت زیاد در این رشته دارد، در برابر ایران ۷-۲ شکست خورد. تیمی که میزبان جام جهانی در دوره پیش رو است و به عنوان میزبان در مسابقات جام جهانی هم حاضر خواهد بود. بحرین هم نتوانست در برابر ایران قد علم کند و با ۱۰ گل شکست خورد. عمان که در جام ملت‌های قبلی ایران را شکست داده بود و حتی در بازی‌های دوستانه هم در برابر ایران به پیروزی رسیده بود، این بار در برابر ایران با نتیجه ۶-۳ شکست خورد؛ و جدی‌ترین رقیب ایران در فوتبال ساحلی آسیا (ژاپن). این بار حرفی در برابر ایران نداشت و با ۶ گل تسلیم شد و جام قهرمانی را تقدیم به علی نادری و شاگردانش کرد. همه پیروزی‌های تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این دوره از بازی‌ها تحسین بر انگیز و مثال زدنی بود. جامی که مقتدرانه وارد کلکسیون افتخارات فوتبال ساحلی شد و این تیم بدون شک یکی از قدرتمندترین تیم‌های تاریخ فوتبال ساحلی آسیاست.

تیم فوتبال ساحلی ایران

بازی ترکیبی خوب، حرکات آکروباتیک تماشایی، خونسردی، اعتماد به نفس، ضربات زیبا به سمت چارچوب، بازیخوانی خوب حریف و... از خصوصیات تیمی است که علی نادری ساخته. تیمی که این مربی ساخته بیرحم است. البته که تلاش همکارانش هم در ساختن این تیم خوب دخیل بوده. تیمی که حالا انتظار داریم در جام جهانی در دبی همانند جام بین قاره‌ای به روی سکو برود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار