پدیده والیبال ایران: نمی‌خواهم زود محو شوم/دعوت به تیم ملی اتفاق بزرگی برایم بود

پوریا خانزاده که امسال پدیده سال و همینطور سومین مرد والیبال ایران لقب گرفت گفت: نمی‌خواهم درخششم در والیبال ایران کوتاه مدت باشد و خیلی زود محو شوم.

بدون شک پوریا حسین خانزاده یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران در فصل گذشته بود. بازیکنی ۱۸ ساله که همین امسال با تیم جوانان ایران قهرمان آسیا شد و در لیگ هم توانست با هراز آمل به نایب قهرمانی لیگ دست پیدا کند و حتی به تیم ملی دعوت شود. با این بازیکن آینده‌دار که در نظرسنجی به عنوان سومین مرد سال والیبال ایران انتخاب شد گفـت‌وگویی انجام شد که در ادامه می‌خوانید.

سال ۱۴۰۱سال خوبی برای تو بود. ابتدای سال فکر می‌کردی هم با جوانان قهرمان آسیا شدی؛ هم با هراز به نایب قهرمانی لیگ رسیدی و هم اینکه به تیم ملی دعوت شوی؟

همانطور که گفتید سال ۱۴۰۱ سال بسیار خوبی برای من بود. باید از بهروز عطایی تشکر کنم که به من بازی داد؛ آن هم در شرایطی که سن و سال کمی دارم. من سال ۹۸ در نوجوانان کاله بازی می‌کردم و در سال ۱۴۰۰ عضو تیم نوجوانان هراز بودم. خوشبختانه در این یکسال اتفاقات بزرگی برای من رخ داد و بابت این اتفاقات خداراشکر می‌کنم.

اینکه در لیگ برتر مقابل بازیکنان بزرگی بازی کردی برایت سخت نبود؟

برایم سخت بود، اما تلاشم کردم و خوشبختانه پس از مدتی توانستم با شرایط وفق پیدا کنم.

در طول سالیان گذشته بازیکنان زیادی لقب پدیده را گرفتند؛ اما خیلی زود محو شدند. نمی‌ترسی که این اتفاق برای تو هم رخ دهد؟

قطعا نمی‌خواهم درخششم در والیبال ایران کوتاه مدت باشد و خیلی زود محو شوم. همه تمرکز من رسیدن به بالاترین سطح در والیبال است.

درخششی که در لیگ و با تیم داشتی باعث شد به تیم ملی هم دعوت شوی.

دعوت به اردوی تیم ملی اتفاق بسیار بزرگی برای من است. امیدوارم جزو نفرات نهایی تیم ملی باشم؛ چون پوشیدن پیراهن این تیم آرزوی همه بازیکنان است.

پدیده والیبال ایران


نمی‌خواهی لژیونر شوی؟

خیلی به لژیونر شدن فکر می‌کنم؛ اما برای این کار عجله ندارم. دوست دارم روزی در لیگ ایتالیا بازی و در کنار بازیکنان بزرگ دنیا بازی کنم.

امسال با تیم جوانان باید در مسابقات جهانی بازی کنی. این رقابت‌ها را چطور می‌بینی؟

من با تیم نوجوانان در رقابت‌های جهانی بازی کردم؛ اما جوانان جهان مسابقات بسیار دشوارتری است. خوشبختانه تیم خوبی داریم و حتی الان که اردو نداریم مومنی مقدم تمرینات‌مان را پیگیری می‌کند. نتیجه گرفتن و روی سکو رفتن در جوانان جهان دور از دسترس نیست و به امید خدا از این مسابقات دست پر بازمی‌گردیم.

در پستی بازی می‌کنی که عبادی‌پور سالهاست در آن پست بازی می‌کند. فکر می‌کنی توان رقابت با او را داشته باشی؟

با سن کمی که دارم رقابت با چنین بازیکن بزرگی سخت است و تلاش می‌کنم در وهله اول از او چیز‌های زیادی یاد بگیرم.

الگوی فنی تو در ایران و در دنیا کدام بازیکنان هستند؟

در ایران بازیکنانی همچون حمزه زرینی، میلاد عبادی پور و مجتبی میرزاجانپور را همیشه الگو قرار دادم. در دنیا هم بازی انگاپت را خیلی دوست دارم.

در فینال لیگ برتر درخشش همیشگی را نداشتی.

به جز میرزاجانپور، سایر بازیکنانی که به میدان رفتند تجربه فینال را نداشتند. این بی‌تجربگی باعث شد نتوانیم مثل همیشه بازی کنیم. ضمن اینکه خستگی هم در عملکرد ما تاثیرگذار بود؛

و صحبت پایانی.

با انتخاب پیشکسوتان و مربیان بزرگ والیبال ایران یکی از ۳ بازیکن سال والیبال ایران شدم. وقتی این خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم. باید از همه کسانی که به من رای دادند تشکر کنم. همین که در کنار بزرگان والیبال قرار گرفتم خیلی خوشحال شدم.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار