پلمب بیش از ۵۰ مکان از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی گفت : از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۲۰ مورد اخطار صادر و بیش از ۵۰ مکان پلمب شده است.

کیوان عبدی کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی (۲۴ اسفند۱۴۰۱) تا ۷ فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۵۶۰۰ مورد بازدید از اماکن تهیه، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایش و بهداشتی و اماکن عمومی در سطح شهرستان کرمانشاه توسط همکاران واحد مهندسی بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان صورت گرفته است.

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۴۲۰۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده، افزود: طی این مدت بیش از ۱۲۰ مورد اخطار صادر و بیش از ۵۰ مکان پلمپ شده است.

وی گفت: این مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شامل نان برنجی، کاک، نان خرمایی، انواع آجیل، مواد رنگی قنادیها، شکلات و مواد اولیه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بوده است.

عبدی با اشاره به اینکه بیشترین میزان این مواد فاسد کشف شده مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده است، خاطرنشان کرد: بازدید و بازرسی بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، اماکن بین راهی و مراکز اقامتی در حال انجام است.

عبدی گفت: مواد غذایی کشف و توقیف شده پس از طی مراحل قانونی معدوم و از چرخه مصرف خارج خواهندشد.

کارشناس مسئول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: همشهریان و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل بگیرند که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه گفت: با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کنیم اجرای این طرح تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه یابد.

عبدی با بیان اینکه شهروندان از خرید موادغذایی بالقوه خطرناک از قبیل ساندویچ، دل، جگر و ... که توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود، جدا خودداری کنند، تاکید کرد: در هنگام خرید موادغذایی و آشامیدنی دقت کنید که بر روی محصول حتماً تاریخ تولید و انقضاء، پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شناسه نظارت، آدرس محل تولید و شرایط نگهداری درج شده باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار