رشد ۱۳ درصدی صادرات گمرکات اصفهان در سال گذشته

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات گمرکات استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، از نظر وزن ۱۱ و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش یافت.

رسول کوهستانی‌پژوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ دو میلیون و ۳۸۵ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۲۸۹ هزار دلار بود که در مقایسه با سال قبل از آن، از نظر وزن ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش یافت.

او تعداد اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۸۱۳ قلم اعلام و اظهار کرد: چدن، آهن و فولاد با ۶۳۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی با ۲۲۷ میلیون دلار، محصولات لبنی با ۱۳۲ میلیون دلار، فرش ماشینی و دستباف با ۱۲۱ میلیون دلار و محصولات آهن و چدن با ۱۰۹ میلیون دلار بیشترین سهم را از صادرات داشتند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به صدور محصولات استان اصفهان به ۹۲ گفت: طی این مدت ارزش صادرات به عراق ۵۹۰ میلیون دلار با رشد سه درصد، پاکستان ۲۷۵ میلیون دلار با رشد ۶۱ درصد، ترکیه ۱۶۰ میلیون دلار با رشد ۱۱۰ درصد، امارات متحده عربی ۱۰۲ میلیون دلار با ۱۱ درصد کاهش و افغانستان ۹۱ میلیون دلار با ۲۷ درصد کاهش بوده است.


کوهستانی ادامه داد: یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار صادرات گمرکات استان اصفهان طی سال گذشته از طریق گمرک اصفهان با ۸۵۳ میلیون دلار، گمرک کاشان با ۳۹۹ میلیون دلار، گمرک اختصاصی ذوب آهن با ۲۰۶ میلیون دلار، گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه با ۶۵ میلیون دلار و گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی با ۹ میلیون دلار، بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.