کاهش دمای هوا در آذربایجان‌شرقی

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از عصر چهارشنبه به استان گفت: دمای هوا به صورت محسوس از هفت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

آقای امیدفر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی موجب وزش باد شدید ، بروز  تندباد‌های لحظه ای، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و بارش باران در مناطق گرمسیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می‌گیرد اظهار کرد: فعالیت این سامانه روز جمعه تشدید می‌شود و تا بعدازظهر روز شنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال فعالیت این سامانه خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت ، چادر‌های مسافرتی و احتمال سقوط اشیا و آسیب دیدن بخش کشاورزی استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر ادامه داد: همچنین با توجه به بارش برف و باران در این روزها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، اصابت آذرخش، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد خودرو‌ها وجود دارد.

وی از مسافران نوروزی استان خواست نسبت به استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی خود اطمینان کسب کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار تعطیلی یا حداقل محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال شد.

آقای امیدفر تاکید کرد: گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به این استان با خود تجهیزات زمستانی و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند و کوهنوردان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، پرهیز از انجام هرگونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار