۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل گازرسانی در روستاهای گناباد تخصیص یافت

فرماندار گناباد گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل گازرسانی به روستاهای بخشهای مرکزی و کاخک این شهرستان طی سال جاری تخصیص یافت.

رضا نصیری روز سه شنبه در نشست مشترک دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و دستگاههای اجرایی شهرستان گناباد افزود: با صرف این میزان اعتبار، گازرسانی ۱۳ روستا در بخشهای مرکزی و کاخک این شهرستان در حال اجرا است که با تکمیل آن همه مناطق این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات و تحریم های اقتصادی اقدامات خوبی طی سال گذشته در توسعه زیرساختهای عمرانی و زیربنایی گناباد انجام شده است که از جمله آنها می توان به اجرای قابل توجه طرح نهضت ملی مسکن، برق رسانی و احداث پست مبیل برق اشاره کرد و پست فوق توزیع برق این شهرستان هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

فرماندار گناباد گفت: با گذشت کمتر از ۲ ماه از سفر استانی رییس جمهور به استان خراسان رضوی در فروردین سال ۱۴۰۰، گام مهمی در راستای مصوبات این سفر برداشته شد و طرح احداث نخستین نیروگاههای خورشیدی در این شهرستان با جذب سرمایه‌گذار به ثمر نشست.

وی افزود: با توجه به روند روبه رشد گناباد در بخشهای اقتصادی و صنعتی و معدنی و ضرورت افزایش تامین انرژی برق مصارف خانگی و تجاری و تولیدی، احداث نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی مورد توجه قرار گرفت.

نصیری خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد از نظر تعداد واحدهای طرح نهضت ملی مسکن جزو شهرستانهای نخست استان خراسان رضوی در سال گذشته بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سالجاری از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست که از همه ظرفیتهای خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش خود را داشته باشند.

فرماندار گناباد بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید برنامه ریزی واحد و منسجمی برای رفع مسائل و مشکلات مناطق خود داشته باشند و بر اساس اولویتها با بهره گیری از ظرفیت سایر بخشها برای رفع تنگناهای مردم بکوشند.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم از جذب ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری طی ۲ سال گذشته در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: برخی از این سرمایه گذاری ها مانند طرح بزرگ اقتصادی فروسیلیسیم و طرح توسعه دیرگداز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و شاهد اثر بخشی آن در توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

محمد صفایی دلویی گفت: با بهره برداری از این طرحهای بزرگ اقتصادی و تولیدی شاخص گناباد در بخش صنعت یک رتبه افزایش می یابد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبات بودجه سال گذشته مقرر شده بود که دهیاری ها همانند بخشهای دولتی دارای ساختار اجرایی شوند ولی با گذشت چند ماه از این مصوبه هنوز این موضوع به نحو مطلوب اجرایی نشده است و از مسوولان ذیربط پیگیر آن خواهیم بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.