۲۵ هزار گردشگر نوروزی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند

فرماندار سلطانیه گفت: میزان بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی از بنای تاریخی گنبد سلطانیه زنجان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا چهارم فروردین سال جاری به ۲۵ هزار نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه گذشته رشد ۶۵ درصدی دارد.

محمدرضا براتی فرماندار سلطانیه با بیان اینکه میزان بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی از بنای تاریخی گنبد سلطانیه زنجان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا چهارم فروردین سال جاری به ۲۵ هزار نفر رسید، گفت: در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ نفر از گنبد جهانی سلطانیه زنجان بازدید کرده بودند.

وی اضافه کرد: آمار بازدیدکنندگان اعلام شده صرفا بر اساس بلیت فروشی است در حالی که شهرستان با وجود آثار متعدد تاریخی دیگر از قبیل ملاحسن کاشی و داش کسن قطعا بازدیدکنندگان بیشتری را داشته است.

این مسوول ادامه داد: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از اواخر هفته جاری میزان بازدیدها و ورود گردشگران نوروزی به شهرستان همچنان روند افزایشی خواهد داشت.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه میزان اسکان گردشگران نوروزی در اقامتگاه های شهرستان نیز در بازه زمانی یاد شده ۱۳۰ درصد رشد دارد، ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۱۰۰ نفر در اقامتگاه های شهرستان اسکان یافتند که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۶۵ نفر بود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد اقامتگاه های بوم گردی شهرستان برای جذب مسافران نوروزی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت، گفت: طی سال گذشته تلاش شد افزایش ۲ برابری در تعداد اقامتگاه های سلطانیه رخ دهد که این مهم از جنبه های مختلف بسیار اثرگذار است.

براتی افزود: در زمان حاضر این شهرستان ۶ اقامتگاه بوم گردی دارد که ۲ مورد آن در دهه فجر سال گذشته و یک مورد دیگر چند روز مانده به عید نوروز افتتاح شد و در مجموع می توان گفت تعداد تخت های اقامتگاهی شهرستان ۵۰ درصد رشد یافته است.

وی اظهار داشت: هر چند طی روزهای گذشته به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و وقوع بارش های بهاری، شمار بازدیدکنندگان از آثار تاریخی شهرستان روند کاهشی یافت اما پیش بینی می شود این وضعیت روند مطلوبتری به خود بگیرد.

فرماندار سلطانیه خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های لازم، مراسم مختلفی برای استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران از این شهرستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.