نگرانی آمریکایی‌ها از عادی سازی روابط کشور‌های عربی با دمشق

شماری از کارشناسان و مقامات آمریکایی در نامه‌ای به بایدن خواستار مقابله با عادی سازی روابط کشور‌های عربی با دمشق شدند.

نزدیک به ۴۰ کارشناس آمریکایی مسائل سوریه و مقامات سابق آمریکا درنامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند با قدرت بیشتری به مقابله با عادی‌سازی روابط سایر کشور‌ها با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بپردازد.

در این نامه آمده است: عادی‌سازی بدون قید و شرط روابط با دولت بشار اسد اجتناب‌ناپذیر نیست و مخالفت با عادی‌سازی دولت او تنها در کلام کافی نیست.

وزارت خارجه آمریکا هم ساعتی پیش واکنش نشان داده و اعلام کرد: ما به دنبال عادی‌سازی روابط با "رژیم اسد" نیستیم و هیچ طرفی را برای این کار تشویق نمی‌کنیم.

امروز، اما آمریکا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه چند فرد و نهاد سوریه اعمال کردند. این دو کشور بهانه این تحریم‌ها را "تولید و صادارت مواد مخدر" خوانده‌اند.

غرب از کنارگذاشته شدن از تحولات و معادلات منطقه ناراضی به نظر می‌رسد و درحالی که فعلا علیه عادی‌سازی روابط بین ایران و عربستان نمی‌تواند گامی بردارد، مقابله با از سرگیری روابط بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دولت‌های عربی با اسد را در دستور کار قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
دولتهای استعمارگر غربی و در راس آنها انگلیس و آمریکا منافع خود را از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه انگیزی بین کشورهای مختلف جهان بخصوص ملل اسلامی تامین میکنند لذا اتحاد بین کشورهای اسلامی به مانند خاری در چشم این کشورهای شیطانی میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
فرمان
۱۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا همان کشوری که به اسقاطیل می گوید ناآرامی را خاتمه بده از وحدت کشورهای آسیایی و عربی و مسلمان نگران است و خواهان ادامه نا آرامی در این کشورهاست.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ایران
۰۷:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
چرا میگید عادی سازی ؟؟؟!!!! چرا نمیگید همبستگی ؟؟؟!!!!!

لطفا در صورت امکان تیتر را عوض کنید ( عادی سازی ، یعنی نمایش ظاهری ، کاری که آمریکایی ها با حیله و دروغ انجام میدهند ) ولی این که الان به وجود آمده است همبستگی مسلمانان هست. ممنون از yjc موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
تیتر رو درست زدن شما سخت میگیری. عادی سازی بین اعراب
آخرین اخبار