معاون استاندار همدان:

دستگاه‌های اجرایی همدان برنامه اقتصادی سال جدید را ارائه دهند

حسینی گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین برنامه اقتصادی سال جدید را ارائه کنند.

سیدمجتبی حسینی معاون استاندار همدان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اقتصادی دستگاه‌های اجرایی استان همدان، اظهار کرد: استان همدان، سال گذشته در حوزه احیای واحدهای راکد، توسعه شهرک‌ها، الگوی کشت و درآمدهای مالیاتی رتبه‌های برتر کشور را به دست آورد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با رویکرد واحد، امور اقتصادی استان را پیش ببرند؛ گفت: باید موانع تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌ها را برطرف کنیم تا امکان پیش بینی و رشد اقتصادی برای آن‌ها با لحاظ کردن معادلات اقتصادی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآور شد: سامانه‌ای برای اعلام بیکاری از طرف متقاضیان و همچنین ثبت نیازهای کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که نیاز به نیروی کار دارند مورد تاکید است.

حسینی ادامه داد: توزیع اقلام اساسی، نیازمند نوعی ساماندهی است تا مردم استان برای دریافت کالا در صف نایستند.

وی با اشاره به اینکه از پیش شرط‌های توسعه اقتصادی استان، استفاده از خرد جمعی و ایده‌های نخبگان، پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات و حذف امور موازی برای دریافت مجوزها تصدی‌گری بخش دولتی در تولید است‌؛ اظهار کرد: سازمان صمت استان باید برنامه‌ریزی لازم، برای استفاده از معدن لیتیوم استان را انجام دهد به‌گونه‌ای که بیشترین ارزش افزوده از این معدن برای استان به دست آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی، حمایت از بخش خصوصی، افزایش تولید فناورانه محصولات، ایجاد اشتغال پایدار و حرکت به سوی اجرای الگوی کشت مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.