مشکلی برای کشاورزی دیم‌ در فصل بهار وجود ندارد

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به پیش بینی بارش های بهاره، مشکل خاصی برای کشاورزی دیم در کشور وجود ندارد.

آقای احد وظیفه گفت: با توجه به بارش های کمتر از نرمال در استان های شمالی و کم بارشی و خشکسالی سال های قبل، چشم انداز مناسبی پیش رو نیست.

به گفته او، بنابر آمار فروردین سال گذشته بسیار خشک و بارش ها کمتر از نرمال بود، اما امسال وضعیت بارش در نیمه شمالی بهتر از سال گذشته است.

وظیفه با بیان اینکه بارش در استان تهران کمتر از نرمال است، گفت: براین اساس برنامه صرفه جویی و مراقبت از منابع آبی را باید داشته باشیم تا در فصل خشک تنش آبی کنترل شود.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: بنابر مدل های اقلیمی تا اردیبهشت بارش در نیمه شمالی و جنوبی کشور مناسب است و بعد از آن میزان بارش کاهش می یابد به طوریکه در فصل تابستان بارش های موسمی محدود به نیمه جنوبی کشور است.

به گفته او، با وجود آنکه یک سوم سال زراعی باقی مانده، بارش های نرمال نمی تواند کم بارشی پاییز و زمستان را جبران کند؛ بنابراین بارش در استان های تهران، البرز، سواحل شمالی و آذربایجان شرقی و غربی همچنان کمتر از نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: برای نیمه اول بهار مشکل خاصی برای کشاورزی دیم وجود ندارد. هرچند این پیش بینی ها احتمالی است و تنها پیش بینی قطعی  برای بیش از ۲ هفته وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
لستان کلستان کارخانه ید ا اق قله ر شن باشد باران که هیچ گرسنگی قطحی میاید کشاورزان عای ابار کتول
آخرین اخبار