افزایش جانباختگان کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۸ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۸۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۷۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۳۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۴۹۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۲۸۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: با بستری ۳۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید ۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به ۸ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

رضائیان زاده افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۰۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به ۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۶۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۴۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۶۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۳۶ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.