۵۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال به دهیاری‌های محروم قزوین اختصاص یافت

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای محرومیت زدایی به حساب دهیاری روستا‌های محروم و همچنین دارای ظرفیت گردشگری استان واریز شد.

لیلا غریب مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری گفت: با توجه به مراجعات دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی به بخشداری ها، فرمانداری‌ها و دفتر امور روستایی فهرست روستا‌های متقاضی دریافت اعتبار از محل ماده ۵۸ شناسایی شد و بعد از بررسی و راستی آزمایی ۵۰ میلیارد ریال به حساب ۵۴ روستای محروم بالای ۲۰ خانوار واریز شد.

وی ادامه داد: این اعتبار در قالب مبلغ ۵۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان بر اساس درخواست دهیاران و شورا‌ها و نتایج بررسی‌های صورت گرفته به حساب دهیاری‌های تعیین شده واریز شده است.

غریب توضیح داد: اعتبارات ماده ۵۸ یک تفاوت اساسی با سایر اعتباراتی که از محل مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۴۲ به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود دارد و آن این است که دهیاری‌ها به لحاظ قانونی حق هزینه کرد اعتبارات دهیاری را به صورت مشارکتی در پروژه‌های خارج از بودجه ندارند، اما می‌توانند اعتبارات ماده ۵۸ را در پروژه‌های مشارکتی از قبیل احداث مدارس، استقرار مخازن زباله و سایر پروژه‌های عمومی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات به حساب ۱۴ دهیاری بزرگ دارای ایستگاه آتش نشانی واریز شد تا در جهت تجهیز، تعمیر و خرید ادوات آتش نشانی هزینه شد.

وی همچنین گفت: قسمتی از این اعتبار نیز به میزان ۵۰۰ میلیون تومان برای ۲ روستای دارای ظرفیت گردشگری اختصاص یافت.
این مسوول همچنین اظهار کرد: دهیاری‌هایی که رسوب اعتبار در حساب آن‌ها وجود دارد از اختصاص اعتبارات ماده ۵۸ محروم می‌شوند.

غریب در ادامه گفت: ساماندهی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی عمومی در روستاها، زیباسازی سیما و منظر روستایی، امحا ناهنجاری‌های بصری، ایجاد بازارچه‌های موقت محلی، استفرار مخازن زباله در اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه ها، تهیه و توزیع نقشه‌های راهنمای گردشگری در مبادی ورودی روستا‌ها از برنامه‌هایی است که در اولویت کاری دهیاری‌ها در ایام نوروز بود.

وی گفت، همه فعالیت‌ها و اقدامات دهیاری‌ها به صورت محسوس و نامحسوس در ایام نوروز با جدیت مورد رصد و نظارت دفتر روستای قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار