ورود سامانه ناپایدار با هسته سرد به همدان

باران بهاری در همدان؛ فضای شهر را دلپذیر و مسافران را غافلگیر کرد.

بارش لطیف باران بهاری از صبح امروز جمعه یازدهمین روز از تعطیلات نوروز در شهر همدان بهمراه وزش باد شدید اگرچه لطافت و فضایی دلپذیر و فرح بخش به شهر بخشیده، اما برخی مسافران و گردشگران نوروزی به دیار هگمتانه را تا حدودی غافلگیر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان هم گفت: به دلیل ورود سامانه ناپایدار با هسته سرد، دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش محسوسی خواهد داشت و تا ۲ روز آینده به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

روح الله زاهدی گفت : به دلیل ورود سامانه ناپایدار با هسته سرد، دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش محسوسی خواهد داشت و تا ۲ روز آینده به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در طول ۲۴ ساعت آینده، با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش بینی می‌شود.

  • او ادامه داد: در روز‌های شنبه و یکشنبه بارش چندانی در استان همدان پیش بینی نمی‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: فامنین و قهاوند با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و رزن و گل تپه با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته دهم فروردین و از آغاز سفر‌های نوروزی حدود ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری همدان بازدید کرده اند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.