بازدید بیش از ۵۲ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از ایذه

مدیر پایگاه میرث فرهنگی آیاپیر ایذه گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون ۵۲ هزار و ۹۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کرده اند و این بازدید‌ها تا ۱۳ فروردین افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مهدی فرجی مدیر پایگاه میرث فرهنگی آیاپیر ایذه گفت: شهرستان ایذه از سالیان قبل دارای حجم ورود گردشگران زیادی از محور شمال شرقی بوده   که بعد از ساخت سد کارون ۳ و در سال ۱۳۸۶ زمانی که به ثبت موقت یونسکو می‌رسد در مجامع جهانی بهتر شناخته  می شود بنابراین از آن سال به بعد حجم گردشگران بسیار ی از محور شمال شرقی به سمت ایذه روانه شدند.

او با بیان اینکه از اواخر سال ۹۸ با آغاز همه گیری ویروس کرونا  متاسفانه حجم مسافران کم شده و  تا سال ۱۴۰۰ آمار بسیار پایین بود، ادامه داد:با کاهش  آمار مبتلایان کرونا در سال ۱۴۰۱، دوباره شاهد حضور گردشگران زیادی بودیم.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲  رشد چشمگیر ورود گردشگران به شهرستان ایذه را داشتیم، گفت: بیشترین حجم گردشگران ورودی به خوزستان از سمت محور شمال شرقی هستند.

به گفته مدیر پایگاه میرث فرهنگی آیاپیر ایذه، در دو سال اخیر به سبب  جدا شدن دهدز از این شهرستان، حجم ورود گردشگران بیشتر به سمت شهرستان  دزپارت است که به دلیل وجود منابع  جنگلی، سواحل دریاچه کارون ۳ و وجود روستا‌های هدف گردشگر و مجتمع‌های گردشگری ایجاد شده در دهکده زراس، وجود باغ روستای کهن شیوند، روستای جنگلی حاجی کمال  پتانسیل جذب و اسکان گردشگر را حتی برای یک شب در خود دارد.

آقای فرجی ادامه داد: در ایذه و دزپارت زیرساخت‌های گردشگری ماننداقامتگاه‌های بومگردی و .. داریم که  تا پایان ۱۵ فروردین  رزرو شده اند. 

او گفت: پارک‌ها و محوطه‌های باستانی ایذه  یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌هایی هستند که گردشگران  د ر آنجا اقامت می‌کنند.

 مدیر پایگاه میرث فرهنگی آیاپیر ایذه می‌گوید: مکان تاریخی  اشکفت سلمان بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده و شبانه روز  بیش از ۴ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

به گفته آقای فرجی، تا امروز بیش از ۳۰۰ هزار نفر به شهرستان ایذه و دزپارت وارد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.