خطیب نماز جمعه شهرکرد:

اجرای عدالت و عبودیت از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۲ فروردین ماه روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگ بوده است که ویژه انبیاء الهی است و اجرای عدالت و عبودیت خداوند هدف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در محل مصلای امام خمینی (ره) این شهرکرد تاکید کرد: در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره می‌شود که مبعوث شدن پیامبران با هدف دعوت مردم به پرستش خداوند و خارج کردن آن‌ها از زیر سلطه طاغوتیان است.

وی با اشاره به بیان قرآن مبنی بر فرستادن انبیاء برای اداره جامعه براساس قسط و عدل افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ هدف اساسی یعنی عبودیت خداوند متعال و اجرای عدالت است که تمامی انبیای الهی به‌دنبال تحقق این اهداف بوده‌اند.

نکونام به قرار گرفتن ۱۳ فروردین و روز طبیعت سال‌جاری در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: به‌طور یقین حرمت این ماه در روز طبیعت حفظ می‌شود.

وی حجاب را یکی از ضرورت‌های دین اسلام و نظام اسلامی دانست و یادآور شد: توجه به حجاب امری ضروری، اما روش مقابله با بدحجابی مهم است و باید امر به معروف و نهی از منکر با روش صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: توصیه می‌شود افراد در سفر‌های گردشگری خود، محافل و مهمانی‌ها رعایت حلال و حرام را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی شکل‌گیری هیات‌های قرآنی در محله‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: در همین راستا توصیه می‌شود محفل‌های اُنس با قرآن کریم و قرائت آن در طول سال برگزار و برپا شود.

نکونام برکت‌های ناشی از قرائت شبانه دسته‌جمعی قرآن اشاره و تاکید کرد: بیان احکام دینی در این مجالس نیز برکات‌های زیادی را به‌همراه دارد.

وی نیمه ماه مبارک رمضان را برابر با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیران نیک‌اندیش دانست و افزود: تقویت روحیه خیری یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

نکونام به افزایش میزان رسیدگی به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: این مهم باید بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار