کرمانی ها میهمان نواز دو میلیونی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان از ورود ۲ میلیون و ۸۳ هزار گردشگر نوروزی تا پایان روز دهم فروردین‌ماه به این استان خبر داد.

 فریدون فعالی گفت: استان کرمان دارای جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی، گردشگری و طبیعی زیادی است و در کنار این جاذبه‌های ملی و بین‌المللی، این استان توانسته در زمینه امکانات اقامتی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

 او با بیان اینکه این اداره‌کل نسبت به سال گذشته در زمینه جذب، ورود و ماندگاری مسافران نوروزی موفق‌تر عمل کرده است افزود: اقامت مسافران نورروزی در مراکز تحت نظارت این اداره‌کل شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و... از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین‌ماه سالجاری، ۷۳ هزار و ۵۰۱ نفر بوده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او به بازدید گسترده گردشگران از اماکن تاریخی این استان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: در ایام مذکور ۱۸۵ هزار و ۹۷۶ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش نشان داده است.

فعالی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های مواصلاتی مهم کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: خوشبختانه این استان در نوروز امسال در زمینه ورود مسافر به رشد ۱۵ درصدی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به برگزاری ۷ نوروزگاه در شهرستان‌های شاخص این استان اشاره کرد و افزود: جشن ملی نوروزگاه به خوبی توانست جمع کثیری از مسافران نوروزی را به سوی خود جلب و به معرفی آداب و سنن مردم استان کرمان کمک شایانی کند.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ غرفه سوغات و صنایع‌دستی در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۲ برپا شد بیان کرد: در این بازارچه‌های نوروزی، انواع صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی بومی و محلی استان کرمان به ویژه گلیم، پته و مس و... در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار