تیراندازی به دفتر حزب مخالفان اردوغان در ترکیه

رهبر حزب معروف به مخالفان اردوغان از شلیک دو گلوله به ساختمان دفتر خود خبر داد و آن را تلاشی برای ترساندن اعضای حزب در آستانه انتخابات دانست.

رهبر حزب «خوب» که عمدتا به عنوان حزب مخالف اردوغان شناخته می‌شود، روز جمعه اعلام کرد که دفتر این حزب در استانبول هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته و او آن را تلاشی برای ترساندن اعضای حزب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ماه آینده توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی، گزارش شد که ساختمان حزب در منطقه زیتین برنو هدف شلیک گلوله قرار گرفته است».

تا کنون گزارشی مبنی بر مجروح شدن افراد منتشر نشده است. گفته می‌شود پلیس آثار گلوله را در ساختمان و بلوک اداری مجاور پیدا کرده و تحقیقات آغاز شده است.

مرال آکشنر، رهبر این حزب به خبرنگاران گفت که یک گلوله به طبقه همکف و دیگری به طبقه سوم اصابت کرده است. وی گفت: «این تلاشی برای ترساندن اعضای یک حزب سیاسی آن هم یک ماه و نیم قبل از انتخابات است. این غیرقابل قبول است. شما نمی‌توانید ما را بترسانید، این توهین به رای دهندگان است».

آکشنر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را مقصر دانسته و در شبکه‌های اجتماعی خطاب به او گفت که «گلوله‌هایی که به سمت ما می‌آید را پس بگیر».

در واکنش، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (حزب اردوغان) اظهارات آکشنر در رابطه با این حادثه را «غیر مسئولانه و تحریک آمیز» خواند و گفت که حزب حاکم این حمله مسلحانه را که کمتر از دو ماه قبل از انتخابات سراسری در کشور رخ داده است، محکوم می‌کند.

گفتنی است، اردوغان و آکشنر مدت‌هاست که درگیر جنگ لفظی هستند و آکشنر حامیان اردوغان را به آزار و اذیت خود متهم می‌کند.

حزب «خوب» یا IYI بخشی از یک ائتلاف اپوزیسیون شش حزبی است که کمال قلیچداراوغلو، رهبر اصلی حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق ترکیه را به عنوان نامزد خود برای به چالش کشیدن رجب طیب اردوغان در انتخابات ۱۴ مه معرفی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار