حدود ۴ هزار خانواده اصفهانی مشمول زمین و مسکن طرح جوانی جمعیت

حدود ۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و یا بیشتر در استان اصفهان مشمول دریافت زمین و یا واحد مسکونی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اختصاص زمین به خانوار‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق مصوبه ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بنابر این بود که در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به افراد زمین و در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر واحد مسکونی تحویل شود.

او افزود: اما به دلیل کمبود زمین در استان به برخی از خانوار‌ها در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر این خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۳ تا ۴ هزار خانوار دارای سه فرزند و یا بیشتر واجد شرایط دریافت زمین و واحد مسکونی هستند.

قاری‌قرآن همچنین در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون از حدود ۴۲۰ هزار نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۱۴۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند و هم اکنون برای ۱۰۰ هزار واحد تامین زمین شده است.

او گفت: حدود ۴۰ هزار واحد دیگر را که به طور عمده مربوط به مرکز استان است در صدد هستیم به صورت ایجاد شهرک و یا نقطه‌ای در اطراف اصفهان جانمایی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ هزار واحد مربوط به شهر جدید بهارستان و شاهین‌شهر است و ۱۰ هزار واحد در فولادشهر مازاد بر ظرفیت این شهر‌ها به زمین نیاز داریم.

قاری‌قرآن با بیان اینکه کلِ ظرفیت اراضی این سه شهر تخصیص شده، افزود: مطابق با برنامه ریزی‌ها مقرر شده در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تمام زمین‌های مورد نیاز به صورت ویژه تعیین تکلیف شود.

او اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار واحد از واحد‌های در دست اجرا طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در مرحله اسکلت و ساخت قرار دارد که در سال ۱۴۰۲ وارد مرحله نازک کاری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: معادل ۱۵ هزار واحد زمین در کل استان اصفهان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شده تا خود متقاضیان برای ساخت آن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.