اضافه شدن ۴۰ دستگاه تاکسی جدید به فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: به زودی ۴۰ دستگاه تاکسی سورن به حمل و نقل فرودگاه با تمرکز بر ترمینال خارجی جهت سفر‌های برون شهری اضافه خواهد شد.

فخرالدین کشاورز گفت: امسال اداره کل فرودگاه‌های فارس تلاش کرد طبق تاکید معاونت گردشگری استان از برنامه‌های کلیشه‌ای اجتناب کرده و نوآوری و خلاقیت در استقبال از گردشگران نوروزی و همت مضاعفی برای جلب رضایت مسافران از خدمات فرودگاهی داشته باشد.

او گفت: پخش موسیقی زنده، اجرای مراسم سال تحویل، اجرای کلیپ و نمایش، اهدای هدیه به کودکان، برگزاری ایستگاه پذیرایی افطار و... از جمله برنامه‌های ویژه نوروز ۱۴۰۲بوده است.

کشاورز با اشاره به افزایش ۶ درصدی مسافران فرودگاهی در فارس، گفت: از فرودگاه شهید دستغیب شیراز برای ۲۲ نقطه کشور پرواز وجود دارد و بیشترین میزان ورودی و خروجی مسافر مربوط به تهران، مشهد و کیش بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: تقویت جاذبه‌های بصری و تابلو‌های راهنما، برگزاری کلاس آموزشی برای متصدیان جهت پاسخگویی کامل و راهنمایی و میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی از دیگر برنامه‌های نوروز بود و چند تاخیر پیش آمده در پرواز نیز با اسکان مسافرین در هتل همراه بود.

او گفت: در ترمینال داخلی سعی شده است سرعت تخلیه بار بالا باشد و با افزایش تعداد چرخ دستی‌ها برای حمل بار، زمان کمتری از مسافران تلف شود و سیستم تاکسیرانی نیز با نوسازی و بهسازی جلب رضایت مسافران را فراهم کند.

کشاورز گفت: به زودی ۴۰ دستگاه تاکسی سورن به حمل و نقل فرودگاه با تمرکز بر ترمینال خارجی جهت سفر‌های برون شهری اضافه خواهد شد.

او همچنین در حاشیه بازدید ناظر معاونت گردشگری استانداری از ترمینال خارجی نیز به موضوع طرح تحول این ترمینال اشاره و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ رنگ‎آمیزی و نورپردازی‌های سقف، و فضاسازی داخلی این ترمینال به اتمام خواهد رسید.

کشاورز گفت: پرواز شیراز مسقط و پرواز‌های حوزه خلیج فارس بیشترین پرواز‌های خارجی را در بر می‌گیرد که متقاضی از شمال کشور نیز دارد. بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت هوایی سامان ایر تاجیکستان، تمهیدات لازم برای راه‌اندازی پرواز‌های شیراز - دوشنبه و بالعکس نیز در دست اقدام است.

او با اشاره به تأکید معاونت گردشگری استانداری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای غرفه‌داران و رانندگان تاکسی و همچنین طرح نوسازی تاکسی‌های فرودگاه گفت: پس از اتمام تعطیلات تمامی موارد پیگیری و انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: علاوه بر این‌ها دو دستگاه خودپرداز ارزی (توریست کارت) با قابلیت دریافت یورو، دلار و پوند و تحویل ریال در سالن ورودی و ترانزیت ترمینال خارجی نصب و آماده استفاده گردشگران خارجی است.

کشاورز گفت: هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت در ترمینال خارجی با هدف ساماندهی کانتر‌های این حوزه انجام شده و طبق برنامه‌ریزی پس از اتمام طراحی داخلی از اوایل اردیبهشت‌ماه دفتر شروع به کار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار