انهدام باند جعل اسناد ساختمانی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان از انهدام باند ۳ نفره ای که اسناد آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و ژئوتکنیک را جعل می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشرافیت و هوشمندی خود از جعل اسناد غیر رسمی در یک دفتر فنی مطلع شدند و بلافاصله موضوع را تحت رصد خود قرار دادند.


او افزود: در بررسی‌ها، مشخص شد یکی از کارمندان این دفتر با تبانی مسئول شرکت ساختمانی به منظور کاهش هزینه ۲۰ میلیارد ریالی در ساخت و ساز و کاهش ملزومات آن نظیر میلگرد اقدام به جعل در اطلاعات فنی و اصلی گزارش‌های آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و ژئوتکنیک می‌کنند و نوع خاک محل احداث ساختمان‌ها را از تیپ ۳ به تیپ ۲ تغییر می‌دهند که به طبع با این کار در هنگام ساخت از میلگرد و آهن کمتری استفاده می‌شود.


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: این اقدام باعث می‌شد تا خاک بستر ساختمان‌های بلند مرتبه به‌صورت غیر واقعی بسیار قوی‌تر از وضع موجود خاک اعلام شود و در نهایت خطر ریزش ساختمان و نشست در برابر زلزله‌های ضعیف و مخاطرات جانی و مالی را در برداشته باشد.


سرهنگ ترکیان گفت: با هماهنگی مرجع قضایی متهم اصلی که مسئول در یکی از شرکت‌های ساختمانی بود دستگیر و در بازرسی از دفتر او ۱۰۳ عدد انواع مُهرهای مربوط به مهندسان ساختمان و تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده کشف شد.


او ادامه داد: متهم صراحتاً به جرم ارتکابی با همدستی ۲ کارمند و صاحب دفتر فنی اعتراف کرد که هر دو همدست او نیز دستگیر و همگی تحویل مرجع قضایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار