توضیح شهرداری اهواز در خصوص مرگ کودک ۸ ساله

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز توضیحاتی درخصوص فوت کودک ۸ ساله به دلیل سقوط در چاه سپتیک فاضلاب در پارک شهدای کوی مدرس ارائه کرد.

محمدرضا قنواتی مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز  گفت: روز پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، یک کودک ۸ ساله به دلیل سقوط در چاه سپتیک فاضلاب که برای اجرای طرح حوضچه ایستگاه پمپاژ در پارک شهدا واقع در کوی مدرس ایجاد شده بود، جان باخت.

او به ایجاد تپه‌های خاکی از سوی شرکت آب و فاضلاب برای پمپاژ آب‌های حاصل از سپتیک در خارج از کانال به ۳ حوضچه خاکی اشاره کرد و افزود: این کودک روی این تپه‌های خاکی رفته بود و احتمالا سُر خورده و در سپتیک سقوط کرده و در نهایت جان خود را از دست داده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز  با اشاره به صدور مجوز از سوی شهرداری اهواز برای اجرای این طرح با رعایت نکات ایمنی، ادامه داد:، اما شرکت آبفا پارک را تخریب و فضای سبز آن را خشک کرده، بطوریکه ۲-۳ ورودی بهشت آباد پر از آب و آسفالت تخریب شده است.

آقای قنواتی درخصوص برخی تعهد‌های شرکت آبفا می‌گوید: بنا بر صورت جلسه‌هایی که با این شرکت داریم، اطراف کارگاه را باید بپوشانند و محصور کرده و پس از پایان کار، پارک را بهسازی کند و حمل نخاله‌های مازاد به خارج از محل با هماهنگی خدمات شهری و نصب علائم ایمنی و ترافیکی در محدوده محوطه کارگاه انجام دهند، اما نکات ایمنی را رعایت نکردند و به تعهد‌های خود عمل نکردند، اگر این نکات را رعایت می‌کردند این اتفاق رخ نمی‌داد.

او با بیان اینکه شرکت آبفا در نقاط دیگری از جمله بلوار معلم اهواز نیز در حال انجام کار بوده، اما مسئولان کار را رها کرده و رفته اند، گفت: اگر فضای کارگاه محصور و پوشانده شده بود، کودک در سپتیک فاضلاب سقوط نمی‌کرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز  ادامه داد: با رخداد این اتفاق ها، ۲ مرتبه علیه شرکت آبفا شکایت کردیم و چندین اخطار به آبفا داده شده است، اما پیمانکار این طرح که قرارگاه خاتم الانبیاء است، هیچ توجهی به این اخطار‌ها نکرد، در نتیجه مجبور شدیم با معاون دادستان اهواز نامه‌نگاری کنیم و پارسال کارگاه پلمب شد، اما مجدد اقدام به فک پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
هیچ دیگه شهردار، شرکت آبفا رو مقصر میدونه و از اون طرف هم شرکت آبفا شهرداری رو مقصر میونه