استقبال مسافران نوروزی شمال از سفر با قطار

۶۰ هزار مسافر نوروزی ترجیح دادند تعطیلات نوروز را با قطار سیر و سیاحت کنند.

رحمان معصومی سرپرست راه آهن شمال یک کشور گفت: ۶۰ هزار مسافر از ۲۳ اسفند پارسال تا نهم فروردین ماه از طریق قطار‌های این شرکت جابه جا شده اند که ۳۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

او افزود: پارسال در این بازه زمانی ۴۵ هزار و ۲۰۰ مسافر از طریق خطوط ریلی شمال جابجا شده بودند.

سرپرست راه آهن شمال یک کشور به فعالیت روزانه هشت رام قطار برون شهری و هشت رام قطار حومه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۸۰ رام قطار بین شهری جابه جایی مسافران از مازندران به استان‌های خراسان رضوی، تهران و گرگان را انجام دادند که به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

معصومی مسیر‌های مشهد به تهران، گرگان به تهران، ساری به تهران و ساری به مشهد را مسیر‌های قطار‌های بین شهری این اداره کل دانست و گفت: ۳۲ هزار مسافر مسیر‌های بین شهری استان‌های مازندران و گلستان نیز در این مدت با ۱۱۲ رام قطار حومه‌ای جابجا شده اند که این میزان در مقایسه با پارسال ۶۱ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل راه آهن شمال یک گفت: افزایش جابه جایی مسافران بین شهری در حالی اتفاق افتاده است که ادارات و شرکت‌ها تعطیل بودند که نشان می‌دهد اقشاری که از سفر‌های ریلی استقبال می‌کنند در حال گسترش است.

او هزینه پایین بلیط این قطارها، وجود نقاط دیدنی و جذاب در مسیر ریلی استان را از جمله دلایل استقبال مردم از سفر‌های ریلی راه آهن شمال دانست و افزود: هزینه بلیط قطار حومه‌ای از پل سفید در مازندران تا بندرترکمن فقط هشت هزار تومان است و هر مسافر با این قطار‌ها ۲۲ایستگاه و چندین شهرستان دو استان را طی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار