آغاز عملیات احداث کارخانه فرآوری روغن مخصوص شیر خشک

عملیات احداث کارخانه فرآوری و تصفیه پالایش روغن‌های خوراکی شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد آغاز شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور در آیین آغاز عملیات احداث کارخانه فرآوری و تصفیه پالایش روغن‌های خوراکی شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد گفت: امسال بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع غذایی بویژه محصولات صادرات محور هدف گذاری شده است.

ترکی افزود: این سرمایه گذاری‌ها در تکمیل زنجیره‌های تولید و کاهش وابستگی به واردات است که صنایع شیر پگاه یکی از این صنایع است.

گفتنی است؛ با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، عملیات احداث کارخانه فرآوری و تصفیه پالایش روغن‌های خوراکی شرکت شیر خشک پگاه نوزاد شهرکرد در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و در جوار این کارخانه آغاز شد.

مدیر عامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه میزان سرمایه گذاری برای احداث این واحد را دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این واحد سالانه ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

حمید خدایی گفت: تولید روغن مخصوص شیرخشک نوزاد، تامین مواد اولیه در راستای تضمین امنیت غذایی در صنعت شیر خشک و کاهش وابستگی به واردات با تولید سالانه ۲۵ هزار تن از جمله مزایای راه اندازی این خط تولید است.

وی با اشاره به راه اندازی این واحد تا ۱۸ ماه دیگر اشتغال مستقیم آن را ۱۰۰ نفراعلام کرد.


بیشتر بخوانید


در کارخانه شیر خشک نوزاد پگاه چهارمحال و بختیاری سالانه ۱۰ تن شیرخشک نوزاد و سایر محصولات پودری تولید می‌شود.

 این چهارمین طرح توسعه برای تکمیل زنجیره تولید در این واحد صنعتی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار