فعالیت ۲۷ اکیپ بازرسی منابع طبیعی کرمانشاه در روز طبیعت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از فعالیت ۲۷ اکیپ بازرسی منابع طبیعی استان در روز طبیعت خبر داد.

فرشید سنجری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از فعالیت شبانه روز اکیپ بازرسی در روز طبیعت خبر داد و گفت : ۲۷ اکیپ بازرسی بهمراه کادر اداری به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی جهت جلوگیری از هرگونه تعرض به منابع طبیعی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری گشت‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به طور مداوم در شهرستان‌های مختلف در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض به منابع طبیعی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است، گفت: از همه مردم که در این ایام به طبیعت مراجعه می‌کنند انتظار می‌رود که طبیعت را مانند خانه خود دانسته و در حفظ نگهداری آن کوشا باشند و باز مانده مواد و زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند.

سنجری با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه دینی، ملی و انسانی است، گفت: مردم توجه داشته باشند که از آلوده کردن آب رودخانه، ریختن زباله در آن، انداختن طناب بر روی شاخه درختان و نیز بستن تاب به دلیل آسیب رسیدن به درختان خود داری شود.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از اقدامات افراد سودجو و جلوگیری از صدمه دیدن اراضی ملی و طبیعی، تدابیری امنیتی از سوی مجموعه منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اقدامات برخی از طبیعت‌گردان موجب تخریب طبیعت می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تعرض به اراضی منابع طبیعی پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

سنجری با بیان اینکه روز طبیعت، روز آشتی مردم با طبیعت است، منابع طبیعی را یک نعمت خدادادی برشمرد و گفت: هر فرد وظیفه دارد تا به‌منظور حفظ حیات همه موجودات زنده به‌ویژه جامعه بشری نسبت به حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع تلاش کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار