پیش بینی بارش‌های رگباری در خراسان رضوی همزمان با روز طبیعت

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های رگباری فردا یکشنبه همزمان با روز طبیعت مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها رگباری از امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و تا فردا سیزدهم فروردین ادامه دارد.

او افزود: با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی بر روی استان خراسان رضوی از امروز شاهد افزایش ابرناکی و سرعت ورزش باد خواهیم بود که در برخی ساعات گاهی شدید و با احتمال خسارت همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: این بارش‌های رگباری، همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و مرکزی خراسان رضوی با احتمال آبگرفتگی و روان آب پیش‌بینی می‌شود.

اثمری بیان کرد: این سامانه تا صبح روز دوشنبه با شدت و ضعف در سطح استان خراسان رضوی فعال خواهد بود.

او تصریح کرد: روند کاهش دما در مناطق خراسان رضوی تا صبح روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان، دمای حداقل شبانه به حدود صفر تا منفی ۲ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس و سرخس با ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان خراسان رضوی بوده اند، همچنین در این مدت سرعت وزش باد در سبزوار به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اثمری با اشاره به اینکه دمای هوای شهر مشهد طی شبانه‌روز گذشته بین ۱۲ و ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، اظهار کرد: بیشینه دمای امروز هوای مشهد ۲۵ درجه و کمینه دمای هوای این کلانشهر هشت درجه پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.