مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم خبر داد

اسکان رسمی بیش از ۳۵۰ هزار زائر نوروزی در استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از اسکان بیش از ۳۵۰ هزار زائر و مسافر نوروزی از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز شنبه یازدهم فروردین‌ماه در اماکن اقامت رسمی استان خبر داد.

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای طرح تعطیلات نوروزی در بیست و سوم اسفندماه سال گذشته تا پایان یازدهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۳۵۰ هزار و ۶۱۵ زائر و مسافر در اماکن رسمی استان قم اقامت یافته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۳۶۶ نفر در اماکن رسمی تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها و خانه‌مسافر‌ها و مابقی در سایر اماکن اقامت رسمی شامل بوستان‌ها، اماکن مسقف، استراحتگاه‌ها و کمپینگ‌های مسافری، سالن‌های ورزشی، آموزش و پرورش، حسینیه‌ها و مساجد، زائرسرا‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اسکان داشته‌اند.

ارجمندی افزود: در استان قم ۱۴ هزار تخت در قالب ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر دارای مجوز از میراث‌فرهنگی در استان قم پذیرای حضور زائران و مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در پایان با تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب و شایسته از ۱۴ اسفندماه سال گذشته تا یازدهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۵۶۳ مورد بازدید نظارتی از واحد‌های اقامتی و گردشگری استان انجام شده که در این بین ۱۸۷ تذکر و ۱۳ اخطار کتبی برای واحد‌های متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار