آماده باش یگان حفاظت محیط زیست فارس در روز طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از آماده باش صددرصدی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست فارس در روز طبیعت خبر داد و توصیه‌هایی برای هموطنان در هنگام ورود به مناطق طبیعی داشت.

عطا پورشیرزاد از وضعیت آمادگی نیرو‌های محیط بانی برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت فارس در روز طبیعت گفت: در روز‌های گذشته نوروز، محیطبانان در مناطق حضور فعال داشتند و به واسطه ازدحام حضور شهروندان در مراتع و جنگل ها، در روز طبیعت تمامی محیطبانان در روز سیزدهم فروردین آماده باش هستند و علاوه بر این جمعی از نیرو‌های ستادی و مسئولان اداره کل نیز به مانند ایام نوروز، به کمک آن‌ها خواهند رفت.

او درباره اینکه آیا در روز طبیعت ورود عامه مردم به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ممکن خواهد بود، توضیح داد: با توجه به اطلاعیه قبلی اداره کل، به دلیل فصل زایش حیات وحش و لزوم مراقبت ویژه و حفظ آرامش برای این گونه‌های ارزشمند، تا اطلاع ثانوی بازدید از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس شامل پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، مناطق شکار ممنوع و همچنین پناهگاه‌های حیات وحش، ممنوع باشد.

​در طبیعت غذا پخت نکنید/ به همراه خود کیسه زباله ببرید

​پورشیرزاد از هموطنان خواست در روز طبیعت کیسه زباله را با خود به همراه ببرند تا طبیعت کشور آلوده نشود.

​او همچنین توصیه کرد: غذا‌های آماده و پخته شده را طبیعت گردان با خود از منزل ببرند تا نیازی به برافروختن آتش در طبیعت نباشد؛ و در صورت نیاز به برافروختن آتش، قبل از ترک محل از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنید.

مدیرکل محیط زیست فارس تاکید کرد: هموطنان در استفاده از ظروف یکبار مصرف و شیشه‌ای دقت لازم را داشته باشند تا این ظروف که اثرات جبران ناپذیری در طبیعت دارد، در محل اسکانشان باقی نماند.

تعیین محل‌های مشخص برای رهاسازی ماهی قرمزها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: برای جمع آوری ماهی قرمز و سبزه‌های سفره هفت سین، بخشداری ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌بایست در هر حوزه منطقه مشخصی را برای رها سازی ماهی قرمز‌ها و دپوی سبزه هفت‌سین در نظر گرفته تا هم استانی ها، ماهی قرمز‌ها را که یک گونه‌ی مهاجم هستند در طبیعت رهاسازی نکنند.

​او گفت: اگر در روز سیزدهم هموطنان شاهد تخلف محیط زیستی بودند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا نیرو‌های محیط زیست در اولین فرصت برای مقابله آن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
دیشب اخبار استان ساعت ۸ شب شیراز رو نشون میداد میگفت که الان ۱۱ ساله که از مردم سبزه هاشون رو میگیرم برای جم اوردی کود پتاس و در عوض بسته هاییی به مردم هدیه میدیم از طرف دولت که مردم تشوفیق بشن برای جم آوریی میگفت دو تن کود پتاس جم آوریی شده از طرف مردم شهرمون شیراز خدا کنه سیزده و روز طبعیت به همه مردم خوش گذشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
نیرو هایییی یگان ویژه اماده باش هستند به خاطر که مردم رعایت نمیکنن و آتش روشن میکنن خاموش نمیکنن هر آدمی باید ی مامور یگان ویژه بالایی سرش باش اون وقت میکنن مامور دولت چرا آنقدر حقوق میگیره از بس مردم رعایت نمیکنن همه که مثه ما نیستند که از خونه بیرون نمیریم
آخرین اخبار