"جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده های بیماران مرگ مغزی در مشهد برگزار شد

سومین "جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی با حضور دریافت کنندگان عضو و مسئولان درمشهد برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جشنواره گفت: اهداکنندگان عضو و بخشندگان حیات با اهدای اعضای بدنشان ادامه حیات را به بیماران نیازمند به عضو هدیه کردند و به‌واقع این عزیزان کاری بزرگ در مسیر تداوم انسانیت و استمرار زندگی بیماران نیازمند به عضو انجام دادند.

محمدعلی کیانی افزود: خانواده‌های اهداکنندگان عضو به خاطر اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه‌ای که انجام دادند از اجر و جایگاه ویژه‌ای در نزد ایزد منان برخوردارند و متوفیان عزیزی که در میان نیستند، اما با اهدای اعضای بدنشان ادامه حیات را به بیماران نیازمند به عضو هدیه کردند و در این محفل باشکوه نام و یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده می‌فرمایند " هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است" و کسانی که ایثار بزرگ اهدای عضور را انجام دادند کاری بزرگ در مسیر تداوم انسانیت و استمرار زندگی بیماران نیازمند به عضو کردند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که موضوع پیوند و اهدای عضو از مسایل بسیار مهم مطروحه در سطح دنیاست گفت: اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی و همچنین از افراد زنده در برخی موارد انجام می‌شود و فرد اهداکننده اعم از زنده و متوفی کاری بزرگ در مسیر یاری‌رسانی به همنوع خود انجام می‌دهد.

کیانی افزود: با توجه به تجربیات کسب شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پیوند اعضا، طرح حمایت از خانواده‌های اهداکننده و دریافت‌کننده عضو را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم و امیدواریم که با تصویب در مجلس شورای اسلامی، بخش کوچکی از ایثارگری خانواده‌های دریافت‌کننده را جبران کنیم و در کنار آنان یاری‌گر بیماران پیوندی هم باشیم.

وی اضافه کرد: بی‌شک هرچه قدر که فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج شود به همان نسبت گامی مثبت و مؤثر در مسیر نجات جان بیماران نیازمند به عضو برداشته می‌شود و معتقدیم که خانواده‌های اهداکننده اوج فداکاری را در سخت‌ترین زمان به منصه ظهور گذاشتند.

رئيس بیمارستان منتصریه مشهد نیز در این مراسم گفت: از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به نام هفته اهدای عضو نامگذاری شده و این هفته فرصت مناسبی برای ترویج و معرفی هرچه بهتر فرهنگ اهدای عضو است.

محسن علی‌اکبریان افزود: بالاترین نعمتی که خداوند به انسان می‌دهد نعمت حیات و زندگی بوده و گذشتن از آن کاری بسیارسخت است و سخت‌تر از آن زمانی است که از نعمت حیات عزیزی که دوستش داریم می‌گذریم و اعضای بدنش را به بیماران نیازمند به عضو هدیه می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.