در بازار مرغ چه می‌گذرد؟

بسیاری از فعالان بازار اذعان می‌کنند که به سبب خرید مرغ بالاتر از نرخ مصوب از میدان بهمن پایتخت، ناچار به فروش آن با قیمت بیشتر هستند، درحالیکه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید اگر نرخ مصوب رعایت نشود، برای تنظیم‌بازار از ترکیه مرغ وارد می‌کنیم.

اواخر سال گذشته میزان تولید مرغ در حدی بود که به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، اتحادیه مرغداران خواستار خرید و ذخیره سازی مرغ خانگی از مردم شد چراکه مرغ تولیدی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در بازار توزیع می شد که با استمرار زیان مرغداران روند جوجه ریزی کاهش پیدا کرد و این امر منجر به بروز بحران در بازار مرغ شد.

با توجه به افزایش هزینه های تولید ظرف چند ماه گذشته و اعتراض های مکرر مرغداران به نرخ قبلی، وزارت جهاد کشاورزی در ۱۱ اردیبهشت نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۵۲ هزار تومان و نرخ مرغ گرم را حداکثر با شرط ثابت ماندن قیمت نهاده ها در طول یک سال ۷۳ هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی است که از همان ابتدا نرخ مصوب از سوی مرغداران به بهانه عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب و کمبود کنجاله سویا با نرخ مصوب رعایت نشد و همین‌امر موجب شد تا در مغازه های خرده فروشی هر کیلو مرغ تا ۱۰۰ هزار تومان‌هم به فروش برسد.

البته اخیرا حسین دماوندی نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که با هر کشتارگاه، فروشگاه و عوامل عرضه که بالاتر از قیمت مصوب عرضه مرغ داشته باشد برخورد قانونی شدید خواهد شد.

همچنین مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت، حدود ۹۶ هزار و ۳۷۳ مورد بازرسی در حوزه مرغ در سراسر کشور انجام شده که ۱۸ هزار و ۵۹۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده است.

امراللهی می گوید: میزان ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال ۴ برابر شده و اکنون توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب است. بررسی ها هم‌نشان می دهد که روند قیمت مرغ در بازار نزولی است.

در همین رابطه سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می گوید: زمانیکه سفره مردم در حال جمع شدن باشد، هر کاری امکان باشد انجام می‌دهیم، وقتی کاهش مرغ وجود داشته باشد و مرغدار مرغ را با قیمت مصوب توزیع نمی‌کند، قطعا مرغ از ترکیه وارد می‌کنیم و به نفع و ضرر مرغدار توجهی نداریم چرا که مرغدار هم به ضرر مردم توجه نمی‌کند.

نرخ دستوری مرغ معنا ندارد

آقای ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: نرخ مصوب مرغ زمانی قابلیت اجرا دارد که دولت به تعهدات خود مبنی بر تامین نهاده عمل کند، اما در شرایط کنونی که کنجاله با نرخ مصوب نیست و مرغدار مجبور به خرید با نرخ ۲۸ هزار تومان از بازار آزاد است، نرخ دستوری معنا ندارد.

به گفته او، زمانیکه وزارت جهاد قادر به تامین نهاده به میزان کافی نیست، امکان عرضه با نرخ مصوب برای مرغدار وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه واردات ساده ترین راه حل برای تتظیم بازار مرغ است، گفت: دولت با دلار نفتی برای تنظیم بازار اقدام به واردات مرغ می کند، درحالیکه باید همین دلار نفتی، نهاده را وارد کند چراکه ۱.۵ برابر نیاز کشور ظرفیت فعال در واحدهای مرغداری داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ادامه داد: با توجه به آنکه برنامه مناسبی در معاونت امور دام وزارت جهاد نداریم، اکنون شاهد نابه سامانی بازار مرغ هستیم. هرچند در سنوات گذشته بارها اعلام کردیم که برای تامین نهاده و جوجه یکروزه باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

او درباره آینده بازار مرغ گفت: بنابر دستور وزارت جهاد و تنظیم بازار مبنی بر افزایش جوجه ریزی ها برآورد می شود که بازار مرغ ظرف ۴۵ روز آینده بدلیل افزایش جوجه ریزی ها به تعادل برسد. اما به طور کلی  وزارت جهاد باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد.

با افزایش تولید جوجه مشکل بازار مرغ مرتفع می شود

آقای مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، عرضه بالاتر از نرخ مصوب را گرانفروشی اعلام کرد و گفت: اکنون فروش مرغ گرم بالاتر از نرخ ۷۳ هزار تومان گرانفروشی است و به هیچ عنوان قبول نداریم. براین اساس با گرانفروشان برخورد می شود.

به گفته او، اگر طبق اذعان انجمن تولیدکنندگان جوجه، تولید جوجه یکروزه افزایش یابد، مشکل بازار حل می شود چراکه در ماه های اخیر علت بحران بازار، جوجه یکروزه بود.

یوسف خانی ادامه داد: گرچه در شرایط کنونی نیاز به واردات مرغ نداریم، اما واردات به منظور ذخیره سازی در حال انجام است.

کمبودی در عرضه مرغ نداریم

آقای محمد کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی خرداد به ۱۱۵ میلیون قطعه برسد که براین اساس دولت باید آمادگی جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار به منظور تامین ذخایر استراتژیک و تنظیم بازار را داشته باشد.

به گفته او‍، پتانسیل و ظرفیت اسمی تولید مرغ در واحد‌های مرغداری بالای ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن است، درحالیکه مصرف سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن نیست.

کمالی سروستانی با بیان اینکه جوجه ریزی ماهانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری جوابگوی نیاز کشور است، گفت: انتظار سرپرست وزارت جهاد آن است که به طور دقیق جوجه ریزی انجام شود و در صورت تامین نیاز داخل و ذخایر استراتژیک، مازاد کشور صادر شود.

او قیمت کنونی مرغ زنده در استان‌های مختلف را ۵۲ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای عرضه مرغ با نرخ مصوب ۵۲ هزار تومان ضروری است که نهاده‌های تولید همچون جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی با قیمت توافقی عرضه شود، درغیراین صورت بواسطه افزایش هزینه‌های تولید، مرغدار چاره‌ای جز عرضه با نرخ‌های بالاتر ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی‌ها نسبت به اسفند و عرضه مرغ منجمد، هیچ کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

تولید ماهانه ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ جوابگوی نیاز کشور است

آقای محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: هر میزان جوجه ریزی که در کارگروه تخصصی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شود، همان میزان را تولید خواهیم کرد اما انتظار تولیدکنندگان جوجه یکروزه آن است که همانند سال قبل شرایط به گونه‌ای نباشد که هر قطعه جوجه یکروزه برای مدت زمان ۹ ماه با نرخ یک هزارتومان، ۲ هزارتومان و حتی رایگان توزیع شود.

او افزود: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته در اردیبهشت میزان جوجه ریزی به ۱۱۶ تا ۱۱۷ میلیون قطعه می‌رسد و همواره پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی خرداد به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که براین اساس تولید ماهانه گوشت مرغ ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تن خواهد بود که این میزان جوابگوی نیاز بازار داخل است.

صدیق پور گفت: متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است، درحالیکه مرغداران با مطرح کردن ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان به عنوان بالاترین نرخ جوجه یکروزه بدنبال مطرح کردن بحث گرانی هستند.

علی رغم آنکه نرخ مصوب مرغ کمتر از یک‌ماه گذشته اعلام شد، اما این نرخ از سوی مرغداران و مغازه داران رعایت نمی شود که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر تولید و تنظیم بازار با طرح تشدید نظارت و برخورد با گرانفروشان و همچنین واردات بدنبال امر تنظیم بازار است که انتظار می رود با تدابیر مسئولان هرچه سریع تر آرامش به بازار بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
من فردی را می‌شناسم که نان نانوایی که یارانه دارد را می‌خرد روزی ۲۰ الی ۳۰ عدد بعد آنها راخشک می‌کند ومیفروشد برای ۵ هزار تومان لطفا همه نانوایی ها آزاد پز کنید و یارانه آنرا مستقیم به مردم بدهید نانوایی‌ها خیلی شلوغ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
مرغ زیاده خروس کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
در بازار مرغ چه میگذرد؟ ...خروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
از خود مرغ بپرسید بهتر می دونه
Iran (Islamic Republic of)
خرم
۲۳:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام به هرکس زمین دادین یه ناظر بفرستین ببیند واقعا حق به حقدار رسیده یا این که صاحب زمین خبر نداره حدود 60نفر از دوستانم که واجد شرایط هستن زمینی بهشون تعلق نگرفته ثبت نام کردند بغد زدن رد درخواست اگر باپر نمبکنید اینیل بنده رو دارین پیام بدین در خدمنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خجالت بکشید دان رو ارزون کنید ومرغ رو قیمتش رو بیارید رو ۳۵ تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
وزارت صمت،نفت،جهاد کشاورزی بیشترین جولانگاه مافیای حکومتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بحث قیمت و عرضه به کنار، آخه مگه کل کشور همون یه میدون بهمن تهرانه که فقط نظارت و عرضه و بازرسی و... از همون جاست ، بقیه کشور بخصوصا شهرهای کوچک هم به خدا زندگی دارند!!!
باید واقعا قیمت درست بشه وگرنه به زور و اجبار و دستور فقط همون یه میدون تهران اونم شاید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سه برابر میانگین جهان از منابع با ارزش ملی استفاده میکنیم وکلی فقر ومشکل داریم در صورتی که اگر سهم هر کس را به خودش میدادند و یک سوم آنرا استفاده میکرد و مابقی را به دیگران که میخواهند بیشتر مصرف کنند به قیمت واقعی در داخل یا خارج میفروخت،با پول آن میتوانست مواد غذاییش را حتی به نرخ جهانی تهیه کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
دو لت و مجلس و قوه قضاییه انقلابی هر سه با هم نتوانستند فقط قیمت یک قلم مرغ را تعدیل و یا ثابت نگه دارند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خدابی این همه مدیریت عالی جای بسی تاسف است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اینکه هر روز قبمت ها رو می برن بالا کجاش قیمت گذاری دستوریه؟ نه فقط مرغ و تخم مرغ،بلکه‌ شیر و لبنیات, تعرفه مخابرات ، خودرو و لوازم یدکی ، لوازم خانگی و هر آنچه به معیشت و سفره مردم مربوط میشه بطور افسار گسیخته داره میره بالا. در هر کل تفکر غالب و حاکم بر بازار تفکر رهاسازی لیبرالیسم است ولی به نام دولت انقلابی و مردمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
مدیر مسئول صفحه خیلی خیلی خیلی بد هست که نظرات کاربران رو طبق میل شخصی خودتون منتشر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اگر مسئولان بفکر ملت و مملکت بودند که این مشکلات نباید وارد چهل و چهار سالگی میشد باید سالیان دور بر طرف شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
مرغ که کمبود نیست در کشور ولی مردم پول خرید را ندارند یک ‌کیلو مرع با پوست واستان و صد گرم آب داخل نایلون در جهرم ما ۸۳ و۸۵ است هردانه مرع معمولی حدود ۲۰۰ تومان می شود که بعضا تا ۲۵۰ هم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
کمبود نیست ولی بسیار گرون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
توهمدان ۸۰ و۸۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خوبه، توی کوهسار کرج 92 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همه گوشت وپروتین ک ازروی سفره مردم حذف شد حداقل مرغو گرون نمی‌کردید شکرخدا اول ک گوشت قرمزبود ک گرون شد حالا همین مرغه ک همشم هم مریضی هورمونیه حالا دیگه مردم چی بخورن حتی نمیتون ی ماهی بخرندبخورند باید براثرکمخونی شدید بمیرند همش باید جامعه بیماربشیم پس مسولین چیکارند؟!! اگ نخوان مشکلات مردموحل کنند.وی گرونی دربرگیرنده برای آمدن سرکار آمدن فقط بخورن دزدی کنندوبررند این کارکنان دولت وظیفه دارند برا مردم کارکنند حالا اگ میخوان دزدی هم بکنند ولی واقعا جلوی این فاجعه گرونی رو بگیرند ن فقط بیاین دزدی کنندوهیچ کاری نکنند خجالت اوره ما ک دیگه امیدی ب مسولین نداریم ولی درعوض دزدی‌های ن حداقل ی کاری برا مردم بکنند وگرنه اگ نخوان ب مردم برسن امیدوارم دزدی هاشون ب دوا دکتر براخودشونو بجه هاشون!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
آنچه که مهم است در حال حاضر مرغ کامل در بازار موجود نمی باشد و فیله مرغ کیلوئی بالای دویست هزار تومان سینه شینسلی بالای 150هزار تومان و ران مرغ کیلویی 89 هزار تومان بفروش میرسد و کسی که مهمان دارد مجبور است خرید نماید با یک حساب سرانگشتی قیمت مرغ بالای صد هزار تومان دارد به فروش میرسد و چون درسته نیست قاعدتا ارگانهای نظارتی ه کاری نمیکنند
مایه تاسف است که با این همه تحصیلکرده و امکانات تولید و تزیع مرغ ، قادر به عرضه درست و در خور مردم کشورمون نیستیم ولی در شعار الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
هه
بازار مرغ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
باز هم مقصر آمریکا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
این روش دولته که همیشه موقع گران کردن اجناس به مرگ بگیره که مردم به تب راضی بشن، دولت ناکارآمد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
در بازار مسکن چه می گذرد؟...در بازار خودرو چه می گذرد؟...در بازار ارز و طلا چه می گذرد؟...در بازار پوشاک، مواد غذایی، مواد بهداشتی چه می گذرد؟....دربازار بهداشت و درمان چه می گذرد؟... در بازار شهریه مدارس و دانشگاهها چه می گذرد؟....در بازار تفریح و مسافرت و هتل و بلیط سفر چه می گذرد؟.....در بازار قبض آب و برق و گاز و تلفن و بسته های اینترنتی چه می گذرد؟....در بازار لوازم یدکی و تعمیرات چه می گذرد؟...........................در همه این بازارها چه می گذرد؟.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
ما میتوانیممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
لطفاً عمل کنید شعار دادن بی فایده است مرغ از ۶۳تومان به ۱۰۰تومان رسیده پس کی می خواهید یه کار مثبت انجام بدید مردم جون به لب شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
یک زمان التماس می کنند مردم بیایید مرغ بخرید رودستمون مونده وزمان دیگر می گویند با این قیمتها مرغ نمی فروشیم وبازار را ملتهب می کنند دولت بیخود از تولید کننده گان مرغ داخلی حمایت می کند اقا وارد بکنید تا حساب کار دستشون بیاد وبه غلط کردن بیفتن انحصار افت اقتصاد است تمام انحصار ها را بردارید تورم از بین می رود گور پدر تولید داخل وقتی سو استفاده می کنند اینها فراموش کردند هر بهاری زمستانی هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بهتر هست برای سلامت جامعه و کوتاه کردن دست دلالان و مافیای گوشت مرغ : مدتی از خارج مرغ باکیفیت و مناسب وارد کنید .برای مثال مرغی که میخریم حدود 30 درصدش بصورت ضایعات دور ریخته میشود که این مقدار نباید از 15 درصد بیشتر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اگر توانستید تا یک ماه یک چیز را ثابت نگه دارید،یک جایزه پیش من دارید.پیاز تمام می شود،بعد هویج ،بعد سیب زمینی بعد کوفت وبعد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
این بازار همون بازاریه که وقتی مرغ شده بودد۴۲ تومن مردم رو فراخوان کردید که بیاید بخرید که مرغ دار ضرر نکنه
حالا همونایی که مردم اومدن بخاطر ضرر نکردن جیبشون و البته پر کردن یخچالهاشون
اینجوری میکنن به سر مردم
جداا که چه کشوری و چه مردمی
ادعای تمدنم داریم خداوکیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
۴۴ سال صحبت از قیمت مرغ.... چه پیشرفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
انگار در دیگر بازارها گل و بلبل میچرخه..گند زدین به زندگی و معیشت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
درود بر وزیر صمت که ایستاد کنار مردم و گفت اگه گرون کنن با واردات بازار رو متعادل میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
کنار شما فقط واساده انگار بقیه که نمیبین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خدا نیامرزدشون دیگه مرغم نمیشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سرپرست محترم وزارت جهاد کشاورزی
چند راح حل ساده دارد
1- ایجاد تولید مرغ خانگی از طریق حمایت مردم ساکن روستا ها
2 - ایجاد تولید وپرورش مرغ در ابعاد 20 میلیون قطعه در چند استان که محوریت مرکزی با استانهای همجوار داشته باشند
3 - با این تعداد دانشجویی رشته دکترای دامپزشکی و حمایت وزارت کشاورزی و دادند مجوز های لازم قطعاً مشکل حل خواهد شد و امکان صادرات هم میسر می شود
4-همت و حمایت و کار جهادی مخلص در حق این مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همین مونده بود شما راه حل بدهی !!!
شما اول برو نهضت سواد آموزی بعدا" اظهار نظر کن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خاک تو سرتون که عرضه ندارین بی عرضه های مفتخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همه چیز گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
آقا جمع کنید زیان مرغداران را . سیاه نمایی بس است . مرغداران در هر دوره سودهای هنگفتی به جیب می زنند . اگه در کنار تولید ، واردات مرغ هم باشد آنوقت همه چیز درست می شود ، مرغدار هم به سود معقول خود اکتفا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
قلی جون !
اصلا شما میدونی مرغ چطوری تولید میشه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
وقتیکه در سال گذشته تولیدکنندگان مرغ با زیانهای پی در پی مواجه شدند ، این امر باعث گردید که گله های مرغ مادر زودتر از موعد اقتصادی خود به کشتار گاه فرستاده شوند و....
نهایتا این نارسایی موجب گردید که طی مدت چند ماه حدود پانصد هزار تن از تولیدات مرغ کشور کاسته شود !!!
که یکی از دلایل اصلی آن ، برخی بی تدبیرهای متولیان امر بود که حالا میخواهند برای جبران بخشی از آن ، واردات مرغ انجام دهند !
آنهم در سال رشد تولید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
تولید کننده نداریم افتاد بلکه دلال در لباس تولید کننده داریم افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بدا بحال تون که حریف تولیدکنندگان مرغ داری داخل کشور نیستید پس به چه چیز خود می بالید؟ ترکیه با عرضگی تا خارج مرزها مرغ صادر میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
دیگه مرغ هم نمیتونیم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
دولتی که توانایی کنترل قیمت مرغ نداشته باشه وای بحال مردمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خاک عالم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
نرخ دستوری مرغ معنی ندارد!! پس چرا نرخ دستوری حقوق کارگر و کارمند معنی دارد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
درحالیکه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید اگر نرخ مصوب رعایت نشود، برای تنظیم‌بازار از ترکیه مرغ وارد می‌کنیم.

جناب وزیر لطفا بیان نماید چه عوامل باعث شده که مرغ همچنان گران شود و توانایی کنترل نداریدو آنوقت با این این جمله فوق الذکر می خواهید جه کاری انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
آقای یوسف خانی وقتی میری مرغ میخری بالاتر از ۷۳ هزار اونم با پیامک چه معنی میتونه داشته باشه . داستان این پیامک ها چیه؟
آخرین اخبار