ژاپن ۱۷ فرد و ۸۰ نهاد روس را تحریم کرد

یک هفته پس از برگزاری نشست گروه هفت در هیروشیمای ژاپن و صدور بیانیه علیه روسیه، توکیو تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعلام کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ژاپن که امروز (جمعه) منتشر شد، این کشور با هماهنگی سایر اعضای گروه هفت، دارایی‌های ۷۸ گروه و ۱۷ فرد روس از جمله افسران ارتش را مسدود کرده و صادرات به ۸۰ نهاد روسی مانند آزمایشگاه‌های تحقیقاتی وابسته به ارتش را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت بازرگانی ژاپن آمده است: «ژاپن همچنین ارائه خدمات ساخت و ساز و مهندسی به روسیه را ممنوع خواهد کرد، اگرچه جزئیات این اقدام در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد».

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه و سخنگوی ارشد دولت توکیو نیز اقدام روسیه برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را محکوم کرد و گفت که این اقدام وضعیت را بیشتر تشدید می‌کند.

ماتسونو گفت: «ژاپن به عنوان تنها کشوری که در زمان جنگ متحمل بمباران اتمی شده است، هرگز تهدید هسته‌ای روسیه را نمی‌پذیرد، چه رسد به استفاده از آن». 

رهبران گروه ۷ از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا در پی نشست هفته گذشته بر ادامه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کردند. اندکی بعد، وزارت خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد گروه هفت گفت که این نشست با سخن‌پراکنی‌های ضدچینی و ضدروسی خود، ثبات جهانی را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار