از ورود خودرو‌های غیر بومی در بافت تاریخی جلوگیری شود

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد از ورود ماشین‌های غیربومی در بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود.

حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد از لزوم ایجاد کارگروه ویژه حمل و نقل و ترافیک بافت تاریخی با مشارکت کمیسیون‌های حمل و نقل و گردشگری شورای شهر و سایر ذینفعان مرتبط جهت مدیریت حمل‌ونقل در بافت خبر داد و گفت: حدود ۶ هزار پارکینگ در مجموعه بافت تاریخی پیوسته یزد وجود دارد که میتوان برای پارک خودرو‌های مردم ساکن بافت مناسب باشد، اما برای وسایل افراد غیر بومی و مسافر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

او می‌گوید: مدیریت پارکینگ‌های موجود در بافت تاریخی برای استفاده مناسب‌تر و مدیریت سواره‌هایی که به بافت تاریخی وارد می‌شوند نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد، همچنین هتل‌هایی که در بافت تاریخی پارکینگ ندارند محلی را برای پارک خودرو مسافر درنظر بگیرند تا موجب پارک غیر اصولی خودرو‌ها در کوچه‌های بافت تاریخی نباشیم.

او گفت: ضرورت دارد از ورود ماشین های غیربومی در بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود چراکه ورود وسایل نقلیه افراد غیر بومی در بافت موجب مشکل برای مردم محلی و گردشگران و صدمه به بافت می شود.

حقیرالسادات در پایان خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد یکی از ارزشمند‌ترین معماری‌های شهر را در بر دارد و ضرورت دارد برای حفظ آن از مدیریت جامع استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.