۱۵۰ نقطه مستعد حریق در لرستان شناسایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در مناطق گرمسیری ، مراتع و جنگل‌های استان شناسایی شد.

احمدرضا دالوند در نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: خشک شدن علفزارها در مراتع و جنگل‌ها مستعد آتش‌سوزی است، بنابراین باید اقدامات اولیه جهت پیشگیری از این حوادث انجام شود تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه آن را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر بستر مناسبی برای مدیریت و پیشگیری اطفای حریق ایجاد کرده است گفت: برای مدیریت و پیشگیری از اطفای حریق باید از تمامی امکانات دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

دالوند پیشگیری و مدیریت اطفای حریق، استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را ضروری دانست و تاکید کرد: تیم‌های ویژه منابع طبیعی ۱۵۰ نقاط مستعد حریق در شهرهای گرمسیری را شناسایی کرده که بر اساس اولویت تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت بحران به این‌ مناطق منتقل خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای پرسنل فعال در بخش مدیریت پیشگیری و اطفای حریق تاکید کرد و افزود: ارتقای دانش فنی و مهارتی باعث کارآیی نیروهای انسانی در مدیریت حوادث می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار