صادرات بیش از ۴ میلیون دلار صنایع‌دستی از چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال بیش از چهار میلیون دلار صنایع‌دستی استان که اغلب به صورت چمدانی بوده به خارج از کشور صادر شده است.

مهراب محمدی فارسانی گفت: پارسال بیش از چهار میلیون دلار صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری که اغلب به صورت چمدانی بوده به خارج از کشور صادر شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زیراندازها، بافته‌های داری و غیرداری و محصولات نمدی بیشترین فراوانی را در بین محصولات صادر شده داشته است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار اداره‌کل قرار دارد بازسازی رشته‌های فراموش شده و یا حفظ رشته‌های در خطر منسوخ شدن است.


بیشتر بخوانید


محمدی عنوان کرد: در گام نخست از طریق هماهنگی با بخش خصوصی آموزش این رشته‌ها در نقاط مختلف استان در دست پیگیری قرار گرفته و همچنین برای ثبت مالکیت معنوی این رشته‌ها اقدام شده است.

وی اضافه کرد: به صورت ویژه از صنعت‌گرانی که در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند از طریق پرداخت تسهیلات، بیمه و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی حمایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار